خبرهای داغ:
به همت سازمان بسیج رسانه استان قزوین و کانون خادمیاری رضوی صورت گرفت؛

برگزاری کارگاه آموزش خبرنگاری خادمیاران رضوی

  کارگاه آموزش خبرنگاری خادمیاران رضوی با حضور اساتید این حوزه و شرکت کنندگانی از جمع خادمیاران رضوی در سالن اجتماعات شرکت مخابرات برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۱۶۴۲۱
|
۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴

 

 

قزوین_ به گزارش بسیج، همزمان با دهه کرامت و میلاد باسعادت حضرت معصومه(س) و علی بن موسی الرضا علیه السلام به همت سازمان بسیج رسانه استان و کانون خادمیاری رضوی، کارگاه آموزش خبرنگاری خادمیاران رضوی با حضور اساتید این حوزه و شرکت کنندگانی از جمع خادمیاران رضوی در سالن اجتماعات شرکت مخابرات برگزار شد.

محمد کشاورز مسئول کانون خادمیاری خبر و فضای مجازی ضمن تبریک فرا رسیدن ایام دهه سراسر نور کرامت، به نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ رضوی و توجه به چهارشنبه های امام رضایی اشاره کرد و از رسانه ها خواست در تولید و نشر محتوای فرهنگ و سیره رضوی و به ویژه انعکاس فعالیت ها و اقدامات کانونهای تخصصی و عمومی خدمت رضوی در همه سال اقدام نمایند.

در ادامه احسان اله باقری پیشکسوت و جانباز دفاع مقدس و مسئول کانون خادمیاری زائر اولی ها با اشاره به خدمات کانون های رضوی بیان کرد: ترویج خدمات کانون‌های رضوی به خارج از مشهد و سراسر کشور از زمان ریاست آقای رئیسی در آستان قدس رقم خورد و امروز در استان ۴۰۰۰ خادم به ثبت رسیده است و ۱۲۴ کانون فعال وجود دارد.

وی با اشاره به روز آزادسازی خرمشهر و روز دزفول و با برشمردن ویژگی‌های دفاع مقدس، تفاوت اصلی آن را با جنگ های دیگر وجود مرجع دینی در رأس فرماندهی این جنگ دانست و بیان کرد: در گذشته دشمن با جنگ سخت افزاری به ما حمله کرد و امروز با انواع نرم افزار و فضای مجازی یک جنگ ترکیبی تمام عیار را بر علیه ایران اسلامی به راه انداخته که مجهز شدن به همه ابزارها باید در کانون توجه همه جوانان و فرزندان ایران اسلامی باشد. 

در ادامه این جلسه امیر آبادی، کارشناس رسانه و مسئول روابط عمومی شرکت مخابرات استان با تشریح عناصر خبر و خبرنویسی، درستی خبر، جامع و کامل بودن، صراحت و روشنی خبر را از ویژگی های اصلی خبرنگاران دانست و تاکید کرد: هر چه میزان سطح مطالعه خبرنگاران بیشتر باشد میزان تسلط به دایره لغات برای آنها بیشتر خواهد بود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود که به عکاسی خبری اختصاص داشت، آن را به تنهایی روایت گر یک مفهوم دانست و به اندازه خبر دارای ارزش دانست.

محمد رضا نصرآبادی مدیر مخابرات منطقه قزوین نیز با تبریک دهه کرامت تاثیر فضای مجازی در زندگی امروز را بسیار عمیق دانست و تاکید کرد: ورود اینترنت در دهه ۷۰ به زندگی بشر و به دنبال آن رواج پیامک و گوشی های هوشمند یک انقلاب در عرصه رسانه بود و با ورود شبکه های اجتماعی مثل وایبر، تلگرام، اینستاگرام،  توییتر و این اواخر با واتساپ به اوج رسید.

نصرآبادی افزود: در کنار استفاده های نادرست از این شبکه ها به نوعی رونق کسب و کارها و تنوع آموزش ها از نکات مثبت این شبکه ها بود ولی به هر حال استفاده درست از این شبکه ها همواره مورد تاکید بوده و طبق آمار ۶۲ درصد متاهلین و ۲۷ درصد از مجردها از انواع این شبکه ها استفاده می کنند.

وی سواد رسانه ای را یکی از ۷ سواد مورد تاکید یونسکو دانست و درک بهتر از محتویات رسانه ای را نیازمند مهارت و دانش دانست.

 

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار