نشست شورای اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان بهبهان برگزار شد

نشست شورای اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان بهبهان به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۱۶۵۲۲
|
۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳

به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، نشست شورای اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان به ریاست محمد راضی جلالی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان و با حضور مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان، رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان، فرماندار شهرستان بهبهان و اعضای شورا برگزار شد.

راضی جلالی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان با تقدیر از صنعت گران و زحمتکشان عرصه تولید، شعار سال در زمینه افزایش تولید و کاهش تورم را سرلوحه کار دولت دانسته و بیان کرد: تجربه ثابت نموده است در هر زمینه ای به نیروی جوان کار اعتماد و حمایت شده توانسته اند ارزش آفرین بشوند.

وی صنایع پایین دستی را مهم ترین حوزه برای سرمایه گذاری و ایجاد ارزش افزوده دانسته و مبحث ایجاد خوشه های صنعتی، یعنی کنار هم قرار گرفتن تولیدی های مرتبط با هم را یکی از بهترین روش ها برای افزایش رقابت پذیری و کاهش هزینه های تولید عنوان نمود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار خوزستان با اشاره به تجربه های موفق در زمینه ایجاد شهرک های گلخانه ای و شهرک های صنعتی، یکی از بهترین روش های جذب سرمایه گذار را صدور مجوز های بدون نام دانست که در پی آن مجوز از قبل در زمینه خاص ایجاد و در اختیار سرمایه گذار متقاضی قرار میگیرد تا به این گونه تسهیل در روند کار ایجاد گردد.

در ادامه معاون استاندار با اشاره به ظرفیت های بالای شهرستان بهبهان در زمینه جذب خیرین سرمایه دار و همچنین سرمایه گذاران بین المللی، این شهرستان را در این زمینه، متفاوت از همه نقاط دیگر دانست.

فرماندار بهبهان در این نشست، ضمن تبریک فرارسیدن سالروز آزادی خرمشهر، توضیحات کاملی از پتانسیل های اقتصادی و تولیدی شهرستان از جمله در بخش های صنعت، تولید و کشاورزی ارائه نمود و بهبهان را دارای توانایی های فراوان برای تبدیل شدن به قطب صنعتی و اقتصادی در منطقه خواند.

رستم عیدی پور ضمن ارائه گزارش عملکردی از فعالیت های انجام شده در حوزه های مختلف صنعتی و کشاورزی شهرستان، راه اندازی پتروپالایش در بخش زیدون پس از رفع مشکلات زیست محیطی و همچنین طرح توسعه پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس را از جمله بزرگترین و مهم ترین زمینه های پیشرفت و افزایش تولید و اشتغال دانست که در آینده نزدیک در شهرستان اتفاق خواهد افتاد.
در این نشست از برخی صنعت گران شهرستان نیز دعوت بعمل آمده بود که به نمایندگی از صنعتگران شهرستان مشکلات مربوط به حوزه های خود را بیان نمودند.

انتهاي پيام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار