خبرهای داغ:

یادمان شهدای گمنام شهر قصرشیرین آماده افتتاح است

امام جمعه قصرشیرین از افتتاح یادمان شهدای شهر قصرشیرین در چهارشنبه هفته جاری مصادف با سالروز میلاد مسعود امام رضا (ع) و با حضور مسوولان استانی و کشوری در شهر مرزی قصرشیرین و در پارک شاهد خبر داد.
کد خبر: ۹۵۱۶۶۰۵
|
۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، حجت الاسلام «صادق صالحی» در جلسه شورای فرهنگ عمومی در محل فرمانداری قصرشیرین با بزرگداشت یاد و خاطره شهدا، افزود: ما هرچه داریم از شهدا داریم و از این رو امروز باید با الگوپذیری از شهدا بتوانیم راه آن ها را ادامه دهیم و در راه تعالی و پیشرفت کشور اهتمام لازم را داشته باشیم.

وی از مجموعه شورای اداری و تمامی مردم شهرستان و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران برای حضور در این مراسم معنوی دعوت کرد تا آیینی در خور شان شهدا در دوازه ورود به کربلای معلا برگزار شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه نیز با بزرگداشت یاد شهدا گفت: کنگره ۹ هزار و ۸۰۰ شهید استان کرمانشاه در سال آینده برگزار خواهد شد که در حال انجام مقدمه های لازم برای برگزاری این آیین معنوی هستیم.

سردار «بهروز خوشبخت» افزود: شهدای گمنام با کرامتند و از این رو قدمی که برای شهدا برداریم اجر و ثواب بسیار والایی دارد.

وی اعلام آمادگی کرد تا در برگزاری آیین افتتاحیه یادمان شهدای گمنام قصرشیرین همراه با دیگر متولیان بتوانند برنامه ای درخور شان شهدا برگزار شود.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین نیز گفت: سه استان ایلام، کرمانشاه و خوزستان درگیر جنگ بودند که در میان استان های درگیر جنگ تحمیلی سه شهر قصرشیرین، خرمشهر و مهران به اشغال مستقیم نیروهای متخاصم بعثی درآمد.

«محمد حیدری» افزود: این سه شهرستان در تاریخ دفاع مقدس و تاریخ معاصر کشور جا باز کردند ولی فرهنگ سازی اختصاصی مربوط به دوران دفاع مقدس در قصرشیرین انجام نشده و جای تاریخ قصرشیرین در تاریخ شفاهی و مکتوب دفاع مقدس خالی است.

وی اظهار کرد: تلاش و اهتمام ما این است که این تاریخ گمشده را احیا کنیم و باید جای خود را در فرهنگ دفاع مقدس پیدا کنیم.

وی ادامه داد: از جلوه های حضور در تاریخ پرشکوه و اقتدار و افتخار آمیز المان سازی و ایجاد یادمان است و با استفاده از ظرفیت داخلی شهرستان ثابت کردیم که با توانمندی و همفکری و همراهی این امر محقق شد و وارد عرصه فرهنگ سازی دفاع مقدس شدیم که احداث یادمان شهدا نقطه شروع است.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: تکمیل یادمان شهدای گمنام در واقع یک کار مشترکی است با مجموعه دستگاه های فرهنگی متصل به دفاع مقدس که در دیگر آوردگاه ها باهم کار کنیم.

حیدری با اشاره به اینکه قصرشیرین محل تردد مراجع تقلید بزرگی بوده که از این مسیر مشرف به عتبات عالیات شدند و همچنین قصرشیرین مدخل ورود آزادگان بود و اکنون نیز در کنگره بزرگ اربعین میزبان میلیون ها زائر است.

وی افزود: هیچ المانی در خصوص ورود آزادگان نداریم و این نمی تواند قابل قبول باشد همچنین در بحث ورود شهدای تفحص شده به کشور نیز باید قصرشیرین و دیگر شهرهای مرزی نیز همچون شلمچه معطر به خون شهدا شوند و این فضای معنوی باید اینجا اتفاق بیفتد.

ارسال نظرات