افتتاح نخستین کانون فرهنگی هنری دخترانه دهه هشتادی کشور در تبریز

تبریز- شب گذشته نخستین کانون فرهنگی هنری دخترانه دهه هشتادی کشور در تبریز طی آیینی در تالار خاقانی خانه فرهنگ این کلان شهر آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۹۵۱۶۷۷۱
|
۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان در این آیین گفت: امروز اگر می‌خواهیم تربیت درست و رشد به معنای واقعی را در جامعه شاهد باشیم باید فعالیت‌های مسجدی را محور فعالیت‌های فرهنگی خود قرار دهیم.

سید محمدحسین بلاغی افزود: دختران عفیف و نجیب ما همیشه در صحنه حاضرند،و خوشحالیم که با وجود  تلاش‌ها، تبلیغات و جو سازی دشمنان که برای آیین و تاریخ ما انجام می‌دهند هنوز هم دختران عفیف و نجیب ما در صحنه حضور دارند.

افتتاح نخستین کانون فرهنگی هنری دخترانه دهه هشتادی کشور در تبریز

وی ادامه داد: امروز در پی تخصیص اعتبار در سفر اخیر ریاست جمهوری برای اداره کل ارشاد استان بودیم و یک کار تحولی در برنامه‌ها درج شد که امیدوارم با تخصیص این اعتبارات یک انقلاب و جهش بزرگی در فعالیت‌ کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اتفاق بیفتد و همین نسل نوجوان و جوان و مادران آینده، پرچم داران حرکت نوین ایرانی اسلامی در جهان باشند.

مدیر کانون های فرهنگی، هنری مساجد آذربایجان شرقی نیز در این آیین گفت: نهضت بازگشت به مساجد محقق نمی شود مگر به نقش بانوان مسجدی توجه نشود.

مرتضی شفیعی لفزود: اگر امروز شاهد افتتاح نخستین کانون فرهنگی هنری دختران دهه هشتادی کشور در تبریز هستیم نشان از این رویکرد مهم دارد که اگر قرار است اتفاقی در حوزه‌ فرهنگ و هنر و عرصه‌های دینی و قرآنی رخ دهد باید به نقش بانوان و ظرفیت‌هایی که دارند توجه کنیم.

افتتاح نخستین کانون فرهنگی هنری دخترانه دهه هشتادی کشور در تبریز

وی ادامه داد: سیاستی که وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان در سال‌های اخیر داشته نهضت بازگشت به مساجد بوده و این سیاست تحقق پیدا نمی‌کند مگر اینکه به نقش بانوان، دختران کانونی و فعال مسجدی توجه و اهتمام ویژه‌ای داشته‌ باشیم.

وی با اشاره به نقش مردم و حرکت های مردمی، بیان کرد: اعتقاد داریم هیچ کار فرهنگی و هنری موفق نمی‌شود مگر اینکه با رویکرد مردمی تعریف شود و از بطن مردم برخاسته شده باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار