خبرهای داغ:
اولین خواننده موسیقی انقلابی کشور در گفتگو با ما از خاطره‌ی اجرای سرود"ای بسیجی" را در محضر امام خمینی (ره) سخن گفت.
کد خبر: ۹۵۱۷۰۳۹
|
۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵

روایت اجرای

به گزارش خبرگزاری بسیج، ۱۴ خرداد سالروز غم هجران در حزن‌انگیزترین روز در تاریخ انقلاب اسلامی است، امام خمینی (ره)، ستون نهضت انقلاب اسلامی را در خاک پاک شده ایران از لوث وجود منحوس و خبیث رژیم پهلوی ایجاد کردند، امام راحل با دَم مسیحایی خود و تیشه‌ای از جنس استکبارستیزی با تثبیت انقلاب اسلامی، ریشه نفوذ و دست استکبار عالم بر منابع ملی را قطع کردند.

۱۴ خرداد، صحنه بازخوانی آرمان‌های امام راحل و تبیین اهداف امام خمینی (ره) است، امروز به خاطر گستردگی فضای جنگ ترکیبی دشمن با برخورداری از امپراطوری رسانه در بیان وارونه دستاورد‌های انقلاب اسلامی، بیش از گذشته بازخوانی آرمان‌های امام خمینی (ره) از سنگر‌های مهم جهاد تبیین باید مورد توجه قرار بگیرد.

شخصیت امام خمینی (ره)؛ منظومه از فضایل اخلاقی، انسان، تربیتی و نگاه ژرف سیاسی  است و وصیت‌نامه امام خمینی (ره)، سندی مهم برای گذر از گردنه‌های مشکلات و توطئه‌های دشمن است.

به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) با اولین خواننده موسیقی فاخر و انقلابی کشور محمد گلریز به گفتگو نشستیم.

خبرگزاری بسیج_در آغاز گفتگو مایلیم از حال و هوای آن روز‌های حزن انگیز ارتحال ملکوتی امام راحل بفرمایید؟

گلریز: ارتحال امام راحل، شوک بزرگی به ملت ایران و آزادگان عالم بود، آزادگان عالم و استکبارستیزان جهان در آن مقطع زمانی یتیم شدند. همه ما در دوران بستری امام خمینی (ره) برای پیگیری اخبار سلامتی ایشان گوش به رادیو بودیم.

صبح روز ارتحال امام راحل بنده در مسیر محل کار خود بودم که جنب دانش‌سرای تربیت‌معلم، دانشجویان در صبح آن روز تلخ در حیاط دانش‌سرا جمع شده بودند، بنده جلوتر که رفتم از طریق اخبار رادیو شنیدم که اعلام شد:"روح بلند پیشوای مسلمانان و رهبر آزادگان جهان حضرت امام خمینی به ملکوت اعلی پیوست".

همه جای شهر و در سراسر کشور نیمه تعطیل بودند و همه مردم بهت زده شده بودند و گریان در فراغ یار و رهبر عزیز خود می‌گریستند.

سرود "دریغا ای دریغا" در طول مسیر تشییع پیکر امام خمینی (ره) پخش می‌شد

از حال هوای ساخت سرود «دریغا ای‌دریغا» بفرمایید که چطور ساخته شد و چه زمانی از تریبون رسانه ملی در سوگ رحلت امام خمینی (ره) پخش شد؟

بعد از ورود به منزل از تالار وحدت با بنده تماسی گرفته شد تا سریعاً خودم را به این محل برسانم، شاعر این اثر ماندگار مرحوم استاد سبزواری و آهنگساز آن محسن شکوهی بودند، ظرف چند ساعت به خاطر زمان محدود برای تولید و پخش، این سرود را ساختیم، سراسر روند ساخت آن با اشک و گریه سازندگان این سرود در آمیخته‌شده بود و حال وصف‌ناشدنی داشتیم.

اثر "غم فراق" را برای مراسم چهلم ارتحال امام راحل  و همچنین سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی (ره) "در سوگ خورشید" را ساختم

سرود "دریغاای دریغا" در طول مسیر تشییع پیکر امام خمینی (ره) پخش می‌شد، بعد از مدتی این سرود را بازخوانی کردیم. بنده برای مراسم چهلم ارتحال امام راحل اثر "غم فراق" و همچنین سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی (ره) "در سوگ خورشید" را ساختم و به مدت ۱۰ سال تا دهمین سالگرد ارتحال امام راحل هر سال اثری را تولید و ساختم.

سرود"ای بسیجی" را در محضر امام راحل خواندم

خاطره‌ای هم از دیدار با امام خمینی (ره) دارید؟

بنده در محضر امام راحل سرود"ای بسیجی" را خواندم، ایشان در آن دیدار ما را مورد لطف و رحمت خود قرار دادند و بیاناتی در این دیدار فرمودند که گشایشی در موسیقی انقلابی، حماسی و فاخر ایجاد کرد.

بهترین لحظه برای من که همیشه در ذهنم به صورت ماندگار ثبت شده و لحظه بوسیدن دست امام راحل برای من غرور آفرین بود.

بنده در آن مقطع اولین و آخرین خواننده در عرصه موسیقی فاخر و حماسی کشور بودم.

"ای بسیجی"؛ اولین سرود در توصیف جایگاه بسیج و بسیجیان عزیز 

از حال و هوای ساخت سرود "ای بسیجی" هم می‌فرمایید که در چه مقطعی تولید شد؟

سرود "ای بسیجی" را در محضر امام خمینی(ره) اجرا کردم

سرودی در وصف بسیج مستضعفین "ای بسیجی" را در ایام تشکیل این شجره طیبه انقلاب اسلامی توسط امام خمینی (ره) ساختم.

این سرود اولین اثر در توصیف ماهیت و جایگاه بسیج و بسیجیان عزیز بود که به فرموده تاریخی و ماندگار امام راحل: «بسیج؛ لشکر مخلص خداست» و امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) عزیز رهبر معظم انقلاب هم در وصف جایگاه بسیج فرمودند: «بسیج پاره تن مردم است».

مرحوم استاد سبزواری شعر این سرود را به رشته تحریر درآوردند و بنده افتخار خواندن آن را داشتم.

ملت ایران همه بسیجی هستند

کلام آخر؟

ملت ایران همه بسیجی هستند و در دفاع مقدس این مهم را به اثبات رساندند و امروز بسیجی‌وار از نظام و انقلاب اسلامی حمایت می‌کنند و پا در رکاب مقام معظم رهبری در صحنه حضور دارند.

ت/2623

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها