خبرهای داغ:
معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین؛

اقدامات کلیشه ای پاسخگوی معضلات حوزه عفاف و حجاب نیست

  معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین در نشست اندیشه ورز بسیج رسانه در مقوله عفاف و حجاب اقدامات کلیشه ای و مقطعی که کاریکاتوری جلوه کند پاسخ نمی دهد.
کد خبر: ۹۵۱۷۰۴۵
|
۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵

 

قزوین_ به گزارش خبرنگار بسیج، عباس کاظمی معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین در نشست اندیشه ورز بسیج رسانه در مقوله عفاف و حجاب که در دفتر بسیج رسانه برگزار شد گفت: در مقطعی سیاستگذارای های کلان در بحث تحکیم خانواده و قانون مداری در دستور کار قرار می گرفت لحاظ نشد و با توجه به اینکه می دانستیم خانواده مورد هجمه است کارهای ریشه ای صورت نگرفت.

وی اظهار داشت: با بهره گیری از مشورت رسانه ها و ارائه طرح ها می توان بر بخش بسیاری از مشکلات کنونی جامعه فائق آمد و رسانه ها در حوزه آگاهی و خبر رسانی باید توازن ایجاد کند.

کاظمی: برای مراقبت از دانش آموزان و مدارس میز نماد برگزار می شود که فرماندار هر شهرستان رییس آن می باشد و به معنای مراقبت های اجتماعی دانش آموزان است و با هماهنگی سازمان ها و نهادها در جهت رفع مشکلات خانوادگی، اخلاقی و معیشتی درمانی کارها می کنند.

 وی با اشاره به طرح مطالعاتی بابت عفاف و حجاب تاکید کرد: کشور نیاز به یک مطالعه جامعه شناختی و جمعیت شناختی در حوزه عفاف و حجاب داریم که به روز رسانی نشده و ستاد امر به معروف و نهی از منکر ریشه یابی و مطالعه کرده بودند که جامعه آماری ۴۵۰هزار نفر را بررسی کرده بودند که داده های قابل اتکایی است.

کاظمی تصریح کرد: مطالعه صورت گرفته اما سهم هر دستگاه و حکمرانی تعیین نشده و باید به روز رسانی انجام شود که وظایف دستگاه ها و حکمرانی در مواجهه با پدیده ها مشخص گردد و ساختار و فرآیند اصلاح گردد و در سطح استانی هم مطالعه شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین تصریح کرد: بر اساس گزارش های معتبر با دو جریان در حوزه عفاف حجاب مواجهه هستیم یک جریان برنامه ریزی و آگاهانه اماده که هدف دشمن را پیاده می کند گروه دیگر مردم عادی هستند که بدون هیچ نگاه سیاسی و امنیتی نسبت به عفاف و حجاب بی تفاوت هستند.

کاظمی افزود: در بخش سازمان یافته باید مانند یک میدان رویا رویی سخت همراه شویم. وقتی برنامه ریزی می کنند عفت عمومی را تخریب کنند باید نوع مواجهه را بلد باشید. به گونه ای رفتار کنید که دشمن در اقدام خود دچار چالش شود.

وی تشریح کرد: مسئله اصلی بی حیایی و بی عفتی است که اگر رایج شود اتفاقات خوبی نمی افتد. جلسات مکرری با دادگستری، فراجا و دادستانی، شورای تامین و شورای عفاف حجاب در این زمینه به صورت فعال کارشده و شخص مدیرکل دادگستری پیگیر این موضوع است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین اظهارداشت: در حوزه ایجابی ۹ کارگروه تشکیل شده که رفتار کاریکاتوری نداشته باشیم بلکه به صورت فراگیر همه اجزای حکومت در بحث عفاف و حجاب پاسخگو باشند. وقتی یک امر قانون شد همه باید مطیع قانون باشند که تقویت ابزار قانونی توسط رسانه ها باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت حفظ بنیان خانواده گفت: موضوع خانواده در صداوسیما تبیین نشد بلکه کم رنگ تر به جامعه بروز و ظهور داشته است. نوع برخورد در معلول عفاف و حجاب تا کنون رضایت بخش نبوده است.

کاظمی در پایان تصریح کرد: در آموزش و پرورش باید محتوای کتب درسی و علوم انسانی بازنگری شود که اثر مستقیم در شرایط امروز جامعه و حجاب دارد. اگر به دنبال رفع مشکلات هستیم باید ریشه معضلات را شناخت و برای کارآمدی آن اقدام کرد.

 

انتهای پیام/۱۰۰۲

ارسال نظرات
پر بیننده ها