خبرهای داغ:
ناظر گمرکات خوزستان میزان کالا‌های صادر شده از استان در ۲ ماه نخست امسال را ۳ میلیون و ۱۲۲ هزار تن و به ارزش ۸۹۲ میلیون دلار اعلام کرد.
کد خبر: ۹۵۱۷۶۵۶
|
۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، بهروز قره بیگی در خصوص آمار صادرات کالا از گمرکات خوزستان گفت: در ۲ ماه نخست امسال صادرات کالا از نظر وزنی ۳ میلیون و ۱۲۲ هزار تن و از نظر ارزشی ۸۹۲ میلیون دلار بوده است.صادرات ۳ میلیون و ۱۲۲ هزار تن کالا از گمرکات خوزستان

 

وی افزود: همچنین در این زمینه تعداد اظهارنامه‌های گمرکی ۱۳۳۰ فقره بوده که این تعداد در مقایسه با فروردین و اردیبهشت ماه پارسال، ۱۵ درصد افزایش داشته است.

 

قره بیگی مواد پتروشیمی، محصولات کشاورزی، فولاد، مصالح ساختمانی، وسایل مکانیکی و الکترونیکی، آبزیان پرورشی و مواد غذایی را از مهم‌ترین اقلام صادراتی از گمرکات خوزستان برشمرد.

 

ناظر گمرکات خوزستان می‌گوید: کشور‌های امارات متحده عربی، عراق، چین، جنوب شرق آسیا، ترکیه، روسیه، افغانستان و پاکستان مقاصد این اقلام صادراتی هستند.

 

وی در خصوص میزان واردات گمرکات خوزستان گفت: میزان واردات گمرکات استان در ۲ ماه نخست امسال، ۲ میلیون و ۵۷ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۱۲۶ میلیون دلار بوده است.

 

به گفته قره بیگی؛ درآمد ۲ ماهه نخست امسال گمرکات خوزستان ۴۴ هزار و ۱۳۹ میلیارد ریال بوده که نسبت به پارسال ۱۸۱ درصد افزایش داشته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها