خبرهای داغ:
معاون پژوهشی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)؛

اصل مهم اندیشه امام، حاکمیت اخلاق است/ جبهه مقاومت با تفکر انقلاب اسلامی و مکتب امام شکل گرفت

  معاون پژوهشی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)، عنوان کرد: هدف اصلی حکومت انسان سازی است و اولین اصل در اندیشه امام (ره) حاکمیت اخلاق است
کد خبر: ۹۵۱۷۷۶۴
|
۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴

 

قزوین_به گزارش بسیج، علی داستانی در رویداد بین‌المللی گستره جغرافیایی اندیشه امام خمینی (ره) که در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد اظهار کرد: امروز دشمنان انقلاب اسلامی و مخالفان آن در داخل و خارج با قدرت رسانه‌ای که در اختیار دارند اندیشه امام(ره) را مورد تهاجم و تحریف قرار می‌دهند.

معاون پژوهشی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) ابراز کرد: علی رغم تمام مسائل و این حجم از تهاجم‌ها اندیشه امام(ره) همچنان راهگشا و پویا است. 

وی افزود: تبیین اندیشه و عمل امام خمینی‌(ره) تبیین انقلاب اسلامی، تبیین ولایت فقیه و مهم‌تر از همه تبیین اسلام ناب محمدی (ص) است.

این مسئول تاکید کرد: امام خمینی (ره) شخصیتی بین المللی و پناهگاه مستضعفین و آزادی خواهان جهان و مفسر اسلام اصیل و احیاگر عظیم تاریخ اسلام است.

وی در ادامه مطرح کرد: اگر نگاه محققانه به سیره و اندیشه امام (ره) داشته باشیم می‌بینیم که حضرت امام (ره) از آغاز مبارزه و در طول نهضت خود بحث احیای تمدن اسلامی را مطرح می‌کردند. 

وی اضافه کرد: در جای جای اندیشه و عمل امام خمینی (ره) شاهد آنیم که حضرت امام(ره) اندیشه اسلام را بازخوانی کرده و به عوامل افول این اندیشه اشاره می‎‌کند.

این مسئول با اشاره به نگاه امام(ره) نسبت به دین عنوان کرد: امام خمینی (ره) از اسلام به عنوان دین ترقی، دین سیاسی، دین آزادی و استقلال، دین قانون و دین مستند به برهان و متکی به منطق یاد می‌کند.

وی ادامه داد: هدف اصلی حکومت انسان سازی است و اولین اصل در اندیشه امام (ره) حاکمیت اخلاق است.

این مسئول یادآور شد: بی شک امام(ره) یکی از بزرگان اخلاق است که خدامحوری در اندیشه و مکتب او مهم‌ترین اصل محسوب می‌شود وپیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام (ره) بازگشت اخلاق به سیاست و حاکمیت بود. 

وی ادامه داد: امام نمونه کامل یک شخصیت اخلاقی است و حرکت او از آغاز تا پایان بر اساس بیدارگری در جهان است.

علی داستانی با اشاره لزوم تبیین اصول تشریح کرد: امام خمینی (ره) معتقد است اگر اصول و مبانی خودمان را تبیین کنیم و مردم بیدار شوند، به قدرتی تبدیل می‌شوند که هیچ قدرت مادی نمی‌تواند در مقابل آنها مقاومت کند.

وی ادامه داد: مقاومت شکل گرفته در منطقه نتیجه تفکر انقلاب اسلامی و همان تفکر امام خمینی (ره) است. 

این مسئول تاکید کرد: از روز اول حرکت امام (ره) مخاطبین او تنها مردم ایران یا مسلمانان نبودند بلکه امام (ره) به کل ملت‌های دنیا نگاه می‌کرد.

وی در پایان اتحاد جهان اسلام و حج ابراهیمی را حاصل جهان بینی امام(ره) دانست و بیان کرد: امام خمینی(ره) معتقد است ما باید تشکل‌های انسانی داشته باشیم و این به معنای نگاه فراتر از جهان اسلام او است.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار