خبرهای داغ:

اردوی راهیان پیشرفت دانشجویان برق دانشگاه آزاد اهواز از نیروگاه حرارتی رامین

انجمن علمی دانشجویان دانشگاه آزاد واحد اهواز با همکاری معاونت پژوهشی و باشگاه پژوهشگران جوان با تعداد ۲۵ نفر از دانشجویان و اساتید دانشکده از فرایند تولید برق در نیروگاه رامین بازدید داشتند. 
کد خبر: ۹۵۱۷۹۶۲
|
۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰

دکتر ابراهیم آقاجری استاد مشاور انجمن علمی برق و موسس این انجمن در دانشگاه آزاد اهواز گفت: انجمن علمی دانشجویان دانشگاه آزاد واحد اهواز با همکاری معاونت پژوهشی و باشگاه پژوهشگران جوان با تعداد ۲۵ نفر از دانشجویان و اساتید دانشکده از فرایند تولید برق در نیروگاه رامین بازدید داشتند. 

او افزود: نیروگاه حرارتی رامین از نیروگاه های حرارتی بخاری کشور است که در کیلومتر ۲۰ جاده اهواز- مسجد سلیمان قرار داشته و ۶ واحد بخار دارد که ۴ واحد آن ۳۵۰ مگاواتی و ۲ واحد نیز ۳۱۵ مگاواتی است که قدرت نامی و تولید توان این نیروگاه 1850 مگاوات میباشد که انرژی الکتریکی تولیدی در این نیروگاه ، از طریق 9خط kv 230 به شبکه سراسری متصل است. 

 آقاجری در ادامه گفت : این بازدیدهای به عنوان تورهای فناوری، با هدف ارتباط با صنعت است که علاوه بر استعداد یابی و ایجاد انگیزه میان دانشجویان، موجب آشنایی جامعه علمی و دانشجویان با فضای کسب و کار و توسعه فرهنگ فناوری بین دانشجویان مهندسی و شناسایی توانمندی های دانشجویان می‌ باشد.

استاد مشاور انجمن علمی برق ادامه داد: انجمن‌های علمی از جمله تشکل های مهم دانشگاه هستند که می توانند در پرورش دانشجویان نخبه و ایده پرداز کوشش کرده و حتی در استعداد یابی آنها نقش به سزایی را ایفا نمایند.

همچنین سرکار خانم دکتر خوشناز پاینده مدیر باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اهواز نیز در خصوص اهمیت این بازدیدها عنوان نمودند که این سفرهای علمی باعث علاقه مندی به فناوری و درک بیشتر ویژگی های محیط کار می شود که در راستای رسالت باشگاه پژوهشگران دانشگاه به شکل مستمر در استان برنامه ریزی می گردد و در حقیقت دانشجو آنچه را در دنیای تئوری می آموزد در دنیای صنعت میتواند عینیت آن را درک نماید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها