خبرهای داغ:

صبر و استقامت تنها راه رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی امام خمینی است

در مراسم گرامیداشت سالروز رحلت امام خمینی(ره) در پایگاه مقاومت انصارالمهدی (عج) شیراز، هادی سیاسی، صبر و استقامت تنها راه رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی امام خمینی دانست.
کد خبر: ۹۵۱۸۱۷۹
|
۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷

به گزارش خبرنگار بسیج از شیراز، مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی ره و گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد در مسجد امام ذوالانوار ره، به همت پایگاه مقاومت انصارالمهدی عج شهرک فرهنگیان شیراز برگزار شد.
در این مراسم، علی اسدزاده فرمانده اسبق سپاه کازرون و هادی سیاسی ضمن گرامیداشت این ایام، اظهار داشت: در مورد برخی صفات حضرت امام راحل همچون ایمان، تقوی، مدیر و مدبر بودن و امثالهم زیاد گفته شده و کتابها نوشته شده است؛ اما برخی صفات مهم دیگر کمتر بیان شده و مصداق این موضوع آزادگان جهان هستند که به صفات این بزرگ مرد تاریخ، واقف‌ترند.
این فعال انقلابی در دهه ۵۰، امام خمینی را امام مستضعفین دانست و تصریح کرد: روزی امام خمینی فرمودند که این انقلاب صادر می‌شود و برخی آن را بد تفسیر کردند؛ و امروز چه بخواهیم و چه نخواهیم، انقلاب صادر شده و در عرصه شناخت امام در کشورهای مختلف، کتاب‌های زیادی نوشته شده است.
این یادگار دفاع مقدس با اشاره به اینکه در روز ۱۵ خرداد، ما نوجوانی بیش نبودیم اما بعنوان بچه‌ی مسجد از طریق ارتباط با علما، اطلاعات روز کشور را کسب می کردیم که حضرت آیت‌الله پیشوا از جمله علمایی بودند که به واسطه تحرکات سیاسی جامعه به تهران عزیمت کردند.
وی با یادآوری اینکه در آن زمان شنیده می شد که عده‌ای از افراد جاافتاده‌تر قصد شنیدن نوار کاست بسیار مهمی بودند، ادامه داد: من هم خود را به گوشه‌ای از مسجد رساندم و آن را پنهانی شنیدم که در آن، امام خمینی ضمن بیان مسئله کاپیتولاسیون، فریاد وا اسلاما سر دادند.
اسدزاده با بیان اینکه بسیار بودند علمایی که در آن زمان حساس زندگی می کردند اما در برابر این مسائل عکس‌العملی نشان نمی دادند، گفت: از آن روز، ۱۵ سال گذشت و امام نیز در این سالها به درس و تدریس خود مشغول بودند، اما خفقان در جامعه به اندازه‌ای بود که حتی کسی جرأت نام بردن از آیت‌الله خمینی هم نداشت و بر منبرها که میخواستند احکامی از رساله ایشان بیان کنند، امام را آقا بزرگ، یا آقا روح‌الله مورد خطاب قرار می دادند؛ ولی در همین سالها حضرت امام خمینی کتاب حکومت اسلامی به چاپ رساند.
وی با یادآوری اینکه در این مدت خیلی‌ها زندان رفتند یا تبعید شدند و بعضی هم زیر شکنجه در زندانها به شهادت رسیدند، که حضرت آیت‌الله ربانی شیرازی از جمله آن مراجع به شمار می رفتند.
این فعال سیاسی فرهنگی کازرونی با بیان اینکه برای به دست آوردن پیروزی‌های متعدد و ساختن زمینه برای ایجاد حکومت اسلامی، ۱۵ سال، مدت کمی نیست تصریح کرد: اگرچه گروهک‌های زیادی در این مدت تشکیل شد و هر کدام نظریات خاصی برای خودشان داشتند، اما راه و روش امام، راه مردمی بود؛ که عملا ۱۵ سال کار برای روشن کردن اذهان مردم، با استفاده از منبرها و خطابه‌های مختلف در مراسم‌های متفاوت زمان برد.
وی، یکی از کارهای بزرگ امام را به خاک کشیدن حکومت شاهنشاهی دانست که در این راه، خیلی گروهک‌ها جا زدند، و این نظام سلطه و طاغوتی که خفقان شدیدی ایجاد کرده بود نیز به جایی نرسیدند.
این یادگار دفاع مقدس با تاکید بر اینکه ما شایسته استقلال بودیم، تصریح کرد: تنها کسی که در این خفقان و سلطه توانست شعار نه شرقی نه غربی را سر داد و در مقابل این نظام سلطه‌گر ایستادگی‌کرد، فقط این بزرگ مرد تاریخ بود که امروز، در اعماق دل مردم جای دارد.
وی با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی یک‌امانت بسیار گرانبهایی است که خونها برای آن ریخته شده؛ جهاد تبیین را تنها راه حفظ واقعیات در ایران دانست و گفت: ما در اسلامیت نظام که محتوای جمهوری اسلامی است، خیلی پیشرفت کرده‌ایم، اما آنچه که در آن مشکل اساسی داریم از جمهوریت نظام است؛ دولت، مجلس یا شورایی که ما مردم انتخاب می‌کنیم، باید بگونه ای باشد که ما بعد از انتخاب افراد برای سمت‌های مختلف، مطالبه‌گرشان باشیم و آنان را دایما مورد نقد قرار دهیم تا افراد نالایق به این سمت‌ها ورود نکند.
فرمانده اسبق سپاه کازرون با توصیه بر مطالعه و فهم وصیتنامه امام راحل؛ آن را چکیده‌ی خواسته‌های امام عنوان کرد و افزود: آنچه که هم‌مردم، و بخصوص مسئولین امروز به آن نیاز دارند، مفهوم این وصیتنامه است.
وی با بیان اینکه ایرادات، سختی‌ها، مشکلات بخصوص در‌مسائل اقتصادی کم‌ نیستند ولی در این راه وظیفه همگی ما استقامت و صبر است تا بتوانیم به مقصد برسیم.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها