عبدالله گنجی در جمع مردم سوگوار ارتحال امام(ره) در لردگان گفت: حضرت امام(ره) در سبک و سیاقی جدید به کل دنیا فهماند که می شود در راس قدرت بود؛ ولی از آن بهره ای نبرد.
کد خبر: ۹۵۱۸۲۱۹
|
۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۲

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مراسم بزرگداشت سی و چهارمین سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) با حضور مردم و مسئولین در محل مصلی اولی الامر لردگان با سخنرانی دکتر عبدالله گنجی ،فعال رسانه ای برگزار شد.

 این  فعال رسانه ای و تحلیلگر سیاسی ضمن تسلیت به مناسبت رحلت بنیانگذار نظام مقدس جهوری  اسلامی ایران گفت: امام خمینی (ره) در معنا کردن قدرت، تحول بزرگی ایجاد کرد.  حضرت امام(ره) در سبک و سیاقی جدید به کل دنیا فهماند که می شود در راس قدرت بود؛ ولی  از آن بهره ای نبرد.

 عبدالله گنجی افزود: در جایی حضرت امام رحمت الله علیه به سید احمد خمینی گفته بود که من هرچه دارم بگیرید و به نظام جمهوری اسلامی بدهید و این یک مکتب جدید از سبک حکومت داری اسلامی بود.

 گنجی ادامه داد: امام خمینی (ره ) تغییری شگرف در سبک حکومت داری بوجود آورد ، هر کشوری که ثروت و قدرت بیشتری داشته باشد عملا باید پیروز شود ، ولی امام هیچکدام را نداشت و پیروز شد و این چیزی نبود جز قدرت معنوی امام خمینی (ره).

 وی بیان کرد: حضرت امام (ره) به مردم هویت داد، به ایران هویت بخشید و مردم را وارد اجتماع کرد ، چراکه تا قبل از آن مردم در اجتماع حضور نداشتند و این امام بود که آمد و گفت که زبان پیوند دهنده مردم، زبان اسلام است.

 گنجی با اشاره به نظام سازی حضرت امام خمینی (ره) گفت: امام مهندسی نظام سیاسی ایجاد کرد ، مجلس خبرگان رهبری ، مجمع تشخیص ، شورای نگهبان و ... از شاهکارهای نظام سازی سیاسی امام بود و این موضوع را در هیچ کدام  از کشورهای جهان نخواهید پیدا کرد.

 وی در پایان گفت: باید برای حفظ ارزش های امام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایثارگرانه تلاش کرد و در حفظ آن کوشا بود.

مداحی ذاکران اهلبیت در سوگ فراق معمار کبیر انقلاب از دیگر بخش های این مراسم معنوی بود.

ارسال نظرات