حجت الاسلام و المسلمین فاطمی گفت: زندگی مؤمنانه ارمغانی بود که امام عظیم الشإن و شهدای 15 خرداد و شهدای دیگر برای ملت ایران آوردند.
کد خبر: ۹۵۱۸۲۵۴
|
۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛  مراسم گرامیداشت یاد وخاطره شهدای قیام خونین 15خرداد در آستان مقدس امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیها شهرکرد با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین فاطمی امام جمعه موقت شهرکرد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛  حجت الاسلام و المسلمین فاطمی در این مراسم، با تسلیت ایام ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و بزرگداشت یاد و خاطره شهدای قیام 15 خرداد ، به تبیین ایمان والای حضرت امام(ره) و نقش ایمانِ معظم له در تقویت ایمان مردم ایران پرداخت.

وی با اشاره به شعر حضرت امام(ره) پیرامون انتظار فرج از نیمه خرداد، اظهار کرد: این جمله یک کرامت است، معنای اول آن این است که بخاطر شهدای 15خرداد که از همه مظلوم تر و  مخلص تر هستند، روزی فرج خواهد رسید.

حجت الاسلام و المسلمین فاطمی افزود: حضرت امام (ره) به نوعی اشاره به حلت خویش دارند و رهاشدن از زندان تن،‌رفتن به سوی خدا و رفتن به سوی معشوق و قرار گرفتن در جوار اجداد طاهرین. انتظار فرج یعنی انتظار گشایش کار خود. که به نظر من شاید به این بزرگوار وعده داده بودند که در نیمه خردادی به ملاقات معبود خواهی شتافت.

وی در تبیین چرایی مظلومیت و اخلاص شهدای 15 خرداد، گفت: شهدای 15 خرداد مصداق کامل غیرت دینی هستند.

امام جمعه موقت شهرکرد اظهار کرد: مردم وقتی صبح 15خرداد متوجه شدند پیشوای دینی، مرجع تقلید شجاع،‌ رهبر مذهبی غیور و از جان گذشته شان دستگیر شده؛ یک قیام خودجوش عمومی ایجاد شد. قیام 15خرداد بدون دعوتنامه و پوستر و خبررسانی و فقط یک قیام خودجوش و غیرتی از روی غیرت دینی محض بود.

حجت الاسلام و المسلمین فاطمی تصریح کرد: هیچ کسی نمی تواند حق شهدای 15 خرداد، شهدای انقلاب، شهدای دفاع مقدس، شهدای  دفاع از حرم و همه کسانی که در این مسیر به شهادت رسیده اند را ادا کند.

وی گفت: ما ادای احترام  و عرض ادب می کنیم و علو درجات را برای امام بزرگ و شهدا می خواهیم. بیشتر نمی توانیم حق مطلب را ادا کنیم؛ اما یک ذخیره بزرگ وسیال و در حال حرکت  داریم و آن ایمان است که باعث می شود انقلاب و رهبر معظم انقلاب را تنها نگذارند. ایمانی که باعث می شود ما بتوانیم در فراز و نشیب تاریخ، اسلام را حفاظت کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین فاطمی خاطرنشان کرد: زندگی مؤمنانه ارمغانی بود که امام عظیم الشإن و شهدای 15 خرداد و شهدای دیگر برای ملت ایران آوردند.

وی افزود: زندگی مؤمنانه یعنی داشتن اخلاق، انصاف، ادب،‌حرکت در مسیر همدلی و وحدت، زندگی مؤمنانه یعنی تقوا، دوری کردن از سودجویی، دوری از ظلم وستم به همدیگر، زندگی مؤمنانه یعنی پاک عمل بودن در بازار، کسب و کار، مسئولیت ها .

امام جمعه موقت شهرکرد ادامه داد: زندگی مؤمنانه یعنی کسی که سردمدار کاری است از خدا بترسد و خدا را در نظر داشته باشد و عدالت و انصاف  رعایت کند و از ارزش ها و ایمان انسان ها حفاظت کند.

وی؛ زندگی مؤمنانه را در سایه ایمان، توکل، صبر برابر سختی ها، همراه با امربه معروف و نهی از منکر دانست و گفت: زندگی مومنانه یعنی مسئولیت های اجتماعی را انجام دهیم. ایثار و از خودگذشتگی وفداکاری داشته باشیم، که کمک های مؤمنانه در همین راستاست.

حجت الاسلام و المسلمین فاطمی، تصریح کرد: زندگی مؤمنانه یعنی نصب العین قرار دادن احکام دین، احکام شرع مقدس در معاملات، معاشرت ها، زندگی فردی واجتماعی. زندگی مؤمنانه یعنی ایمان، تقوا، پاکی. یعنی تربیت فرزندان بر اساس دستورات اسلام، زندگی مؤمنانه یعنی حفاظت از حجاب، حفاظت از نجابت و پاکی و عفت.

ارسال نظرات