خبرهای داغ:

تصویب الگوی کشت تابستانه در ۴۰ هزار هکتار از اراضی حوضه آبریز کرخه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان گفت: بنا بر مصوبه شورای کشاورزی استان و اسناد بالادستی، الگوی کشت تابستانه در ۴۰ هزار هکتار از اراضی حوضه آبریز کرخه مصوب شده است. ،
کد خبر: ۹۵۱۸۲۶۲
|
۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰

سید رحمت‌الله پریچهر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان امروز در جلسه کارگروه سازگاری با کم آبی اظهار کرد: بنا بر مصوبه شورای کشاورزی استان و اسناد بالادستی، الگوی کشت تابستانه در ۴۰ هزار هکتار از اراضی حوضه آبریز کرخه با پراکنش شهرستانی مصوب شده است.

 

وی در ادامه بیان کرد: این الگوی کشت جهت محصولات ذرت، حبوبات، سورگوم، سبزی و صیفی و کنجد تدوین شده است.

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان با بیان اینکه همه تلاش جهاد کشاورزی بر پایه حل مشکلات با کمترین هزینه و چالش است اضافه کرد: کشاورزانی که الگوی کشت را رعایت کنند از نهاده‌های کشاورزی و طرح های تشویقی برخوردار خواهند شد.

 

پریچهر با اشاره به اینکه این کارگروه در شهرستان‌ها نیز تشکیل شده گفت: رعایت الگوی کشت تابستانه، امکان کشت بهینه پاییزه، حفاظت از تالاب‌ها و نجات دام‌های این حوضه را نیز به دنبال خواهد داشت.

 

وی تصریح کرد: باید به ارتقای بهره‌وری در این الگو توجه شود همچنین دغدغه معیشتی کشاورزان نیز با کشت محصولات کم آب بر، مرتفع شود.

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان همچنین بر لایروبی انهار و برنامه‌ریزی جهت ایجاد استخر شنای گاومیش‌ها در صورت لزوم تاکید کرد و افزود: ارتباط ائمه جماعت، معتمدین و متنفذین جهت آگاهی سازی کشاورزان و دامداران بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها