مراسم «درسوگ عشق» در امامزاده سید الدین قنبر میبد برگزار شد

مراسم «درسوگ عشق» گرامیداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در امامزاده سید الدین قنبر میبد برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۱۸۶۰۹
|
۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، مراسم «درسوگ عشق» گرامیداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) با حضور حجت الاسلام محمد اعرافی امام جمعه موقت، سید جمال سجادی پورفرماندار، سرهنگ سید مصطفی آقایی فرمانده بسیج مقاومت میبد، آقای فاضلی رییس دفتر امام جمعه، روحانیون، مسئولان، بسیجیان و مردم انقلابی در امامزاده سید الدین قنبر میبد برگزار شد.
 حجت الاسلام حسین حیدریان دراین آیین با بیان سخنانی در باره شخصیت حضرت امام (ره) و نیابت از، ولی عصر گفت: در این دوران جایگاه فقاهت و امامت به عنوان نیابت از، ولی عصر ارواحنا فداه و هم شخصیت بزرگوار خود حضرت امام بسیار مهم است.
وی با بیان ادله ضرورت وجود ولایت فقیه تصریح کرد: با توجه به اینکه خداوند بعد از رحلت پیامبر (ص) مردم را بدون، ولی و سرپرست رها نکرد، به همان دلیل خداوند مردم را در دوران غیبت، ولی عصر بدون، ولی رها نمی‌کند.
وی در ادامه با بیان هفت اصل شخصیت و اندیشه حضرت امام (ره) افزود: اولین اصل اندیشه امام اثبات اسلام ناب محمدی و نفی اسلام آمریکایی است. در مقابل اسلام ناب اسلام اسکولار است که با توجه به رویکرد اسلام سکولار چرا‌های متعددی است.
وی تصریح کرد: به عنوان مثال در حوزه میراث فرهنگی بسیار مهم است و باید پرسید که چرا اگرکسی یک ذغال بر روی دیوار میراث بکشد برخورد می‌کنند، ولی اینکه با بولدوزر روی فرهنگ اسلامی قرآنی عبور کنند، می‌گویند سخت نگیرید.
حیدریان افزود: زیربنای فکری امام اسلام ناب بود نه اینکه بیاییم برای جذب حداکثری باید و نباید‌های دین را زیر و رو کنیم. گاهی اشتباه می‌رویم و اسلامی که در پیش روی خود داریم اسلام ناب نیست.
وی اصل دوم اندیشه امام را اعتماد به وعده الهی و بی اعتمادی به قدرت‌های مستکبر و زورگوی جهانی بیان کرد و افزود: امام به قدرت و نصرت الهی باور داشت. اگر مسئولان در مقابل تهدید دشمنان نترسیدند و پای کار نیک ایستادند و اگر ما امت و دوستداران ولایت فقیه به هر سه دین‌دانی، دینداری، دین یاری و دین‌بانی پایبند باشیم از خودمان باید بپرسیم چقدر معرفت دینی داریم؟ چقدر کتاب می‌خوانیم، چقدر می‌توانیم در باره ولایت فقیه حرف بزنیم و استدلال بیاوریم؟
وی در ادامه اظهار کرد: اتکای به اراده و نیروی مردم و مخالفت با تمرکز‌های دولتی سومین اصل اندیشه و تفکر امام است. امام بار‌ها و بار‌ها هشدار دادند که در ارتباط یا مسائل اقتصادی، نظامی، سازندگی، تبلیغات و انتخابات به مردم اعتماد داشته باشید.
وی حمایت از محرومان و مستضعفان را چهارمین اصل تفکر امام بیان کرد و گفت: امام مکرر می‌خواستند محرومان و مستضعفان از محرومیت نجات یابند و بر محرومیت زدایی در جامعه تاکید داشت.
حجت الاسلام حسین حیدریان با بیان اینکه هفتمین اصل تفکر حضرت امام (ره) مخالفت صریح با جبهه قلدران و مستکبران است، اظهار کرد: باید قوی شویم تا از ما حساب ببرند کاش کتاب «صعود چهل ساله» را خط به خط می‌خواندیم، کاش به جای اینکه به جای بیان گرانی و گفتن از سختی‌ها و صنعت خوروی افتضا که واقعا وجود دارد، می‌آمدیم وجود بسیار زیاد پزشکان که الان داریم، از زمانی که محتاج پزشکان خارجی بودیم و الان بیش از ۴۰۰ هزار گردشگر درمانی و رتبه‌های پیشرفت ۴۴ ساله داریم به بچه‌هایمان می‌گفتیم.
وی اعتقاد به استقلال ملی و رد سلطه‌پذیری را به عنوان ششمین اصل بیان کرد و گفت: زمانی در دوره شاهنشاهی نفت ما را به ارزان‌ترین قیمت می‌خریدند و پول آن را پرداخت نمی‌کردند و به جای آن اسلحه و هواپیما و تجهیزات نظامی به گرانترین قیمت به ما می‌فروختند و با هواپیمایی که به ما فروخته بودند بدون پرسش و هماهنگی با شاه مملکت می‌رفتند فلان جا را بمباران می‌کردند و برمی گشتند، کشور ما انبار تجهیزات نظامی آن‌ها شده‌بود.
حیدریان با بیان تکیه بر وحدت ملی به عنوان هفتمین اصل اندیشه امام خاطرنشان کرد: توجه به توطئه‌های تفرقه‌افکن، چه تفرقه بر اساس مذهب شیعه و سنی، چه تفرقه بر اساس قومیت‌ها از خطوط اصلی امام بود، تفرقه‌افکنی یکی از سیاست‌های قطعی دشمن بود و امام بزرگوار ما بر روی وحدت ملی و اتحاد آحاد ملت یک تکیه کم‌نظیر داشت.
گفتنی است مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) همراه با مداحی علی فلاح مداح اهل بیت برگزار شد.

ارسال نظرات