خبرهای داغ:
شهيد برزو باغچقی در سال ۱۳۴۹ در روستاي باغچق شهر بجنورد در خانواده‌اي زحمتكش و متدين متولد شد.
کد خبر: ۹۵۱۸۶۳۷
|
۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج،، شهید باغچقی از همان كودكي همراه پدر در مساجد و مراسم مذهبي حضور مي‌یافت و از اين محافل بهره فراوان مي‌برد. 
تحصيلاتش را تا اخذ ديپلم به پايان برد  و از آن پس در كنار پدر به كار كشاورزي پرداخت اتمام تحصيل وي با اوج درگيري‌ها در جريان جنگ تحميلي بود كه انگيزه‌هاي حضور در جبهه را برايش افزون‌تر مي‌كرد . 
شهید باغچقی اوقات فراغت را به كارهاي هنري مانند نقاشي و يا انجام ورزش مي‌گذراند . به مطالعه زندگي معصومين به خصوص زندگي امام علي (ع) علاقه داشت . مراسم دعا و قرآن شاهد حضور هميشگي وي بود .
 او در انجام فرائض بسيار مقيد بود و سعي داشت آنرا اول وقت ادا كند . در مراسم سوگواري سيدالشهدا (ع) كه هميشه با شوري خاص در آن شركت مي‌كرد موجب شده بود تا اعتقادات مذهبي او محكم‌تر باشد . 
طي دوران پيش از انقلاب او تنها شاهد مبارزات و اعترافات مردمي عليه رژيم ستمشاهي بود اما با وجود كمي سختي مبارزات را دريافته بود . پس از انقلاب و در نوجواني به عضويت نيروي بسيج در مي‌آيد و صادقانه در اين ارگان تلاش مي‌کند . 
او در دوستاري امام (ره)‌ خطاب به ديگران مي‌گويد : امام اسلام را زنده كرد پس برماست كه آنرا حفظ كنيم . 
شوق حضور در صحنه‌هاي نبرد موجب شد در شانزده سالگي و با لباس بسيج عازم جهاد شود و با وجود كمي سن تلاش‌هاي بسياري را در اين ميدان به عمل آورد . 
سرانجام در ۲۱ دی‌ماه سال۶۵ طي عمليات كربلاي ۵ در منطقه شلمچه بر اثر اصابت تركش خمپاره به ناحيه شكم جان تقديم آرمان‌هاي اسلام و انقلاب ميکند . 
پيكر پاك شهيد طي مراسمي در گلزار شهداي شهر بجنورد به خاك سپردند ./عصر اترک

ارسال نظرات
پر بیننده ها