خبرهای داغ:
تمایل امارات و عربستان سعودی در ائتلاف دریایی با ایران برای بومی سازی امنیت خلیج فارس اقدام مهم و راهبردی در کاهش هژمونی امریکا در منطقه است.
کد خبر: ۹۵۱۸۷۶۲
|
۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵

سنگرهای حفظ انقلاب اسلامی را بشناسید؟/ جهاد تبیین، سنگر مهم حفظ انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری بسیج: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در مراسم سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در بیان سیر تحول نوین امام راحل در جهان فرمودند:«امام بزرگوار ما سه عمل عظیم و بزرگ و تاریخی انجام داد، سه تحوّل بزرگ به وجود آورد، یکی در سطح کشور ایران، یکی در سطح امّت اسلامی، و یکی در سطح جهان؛ این سه تحوّل، هیچ کدام سابقه ندارد، شاید انسان نتواند پیشبینی کند که شبیه اینها و نظیر اینها در آینده هم به وجود بیاید؛ این مخصوص امام بزرگوار بود.»

ایشان تصریح کردند:«امام فضای معنویّت و توجّه معنوی را در دنیا زنده کرد، حتّی در کشورهای غیر مسلمان. معنویّت در زیر لگدکوبیِ سیاستهای مادّی‌گری و ضدّ معنوی از بین رفته بود. واکنش مردم در مقابل تهاجم دستگاه‌های صهیونیستی و استکباری برای ترویج مادّه‌گرایی، واکنش منفعلانه‌ای بود. معنویّت از یادها رفته بود. حرکت امام بزرگوار، رنگ معنوی را در دنیا دوباره زنده کرد. البتّه این نکتهی آخر با واکنش شدید همان مراکز قدرت مواجه شده و [آنها] امروز با انگیزهی بیشتر، تهاجم به معنویّت را در سطح دنیا به هر جا که بتوانند، با شیوههای مخصوص خود دارند پیش میبرند، که بعضی از شیوههای آنها آن‌قدر مفتضح است که انسان از اسم بردن آنها خجالت میکشد. این هم نکته‌ی دوّم درمورد امام. پس نکته‌ی اوّل عبارت بود از اینکه نمیشود امام را از حافظه‌ی تاریخ محو کرد؛ امام زنده است. فریاد امام، سخن رسای امام خاموش‌نشدنی است، و نکته‌ی دوّم اینکه امام با همان شخصیّت مهم و سرآمدیِ خود، این سه تحوّل بزرگ را به وجود آورد.»

به همین مناسبت یا حسن هانی زاده کارشناس مسائل غرب آسیا به گفتگو نشستیم.

خبرگزاری بسیج_ مایلیم در آغاز گفتگو در خصوص بخشی از بیانات رهبر انقلاب در سالروز ارتحال امام خمینی(ره) در بیان ابعاد توصیه امام راحل توضیحاتی بفرمایید.

امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) فرمودند:« امام بزرگ است، سرآمد است، زنده است، با ما حرف دارد، با ما حرف میزند. ما هم راه طولانی‌ای در پیش داریم؛ ما هم کارهای بزرگی در پیش داریم؛ [لذا] احتیاج به توصیه‌ی امام داریم. امام به ما چه توصیه‌ای میکند؟ یقیناً بزرگ‌ترین توصیه‌ی امام، ادامه [دادن] راه اوست، نگهبانی از میراث اوست؛ این بزرگ‌ترین توصیه‌ی امام بزرگوار ما است. ما باید همان سه تحوّلی را که امام در داخل کشور، در سطح امّت و در سطح جهان ایجاد کرد، تعقیب کنیم، دنبال کنیم، حفظ کنیم،»

امام راحل در وصیت‌نامه خود بر این مهم تأکید داشتند که « نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد.»

امام راحل در وصیت‌نامه خود بر این مهم تأکید داشتند که « نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد.»، این فرمایش و راهبرد کلیدی همواره مد نظر مقامات و حاکمیت و مورد تأکید ویژه رهبر انقلاب امام خامنه‌ایای (مدظله‌العالی) بوده است.

متأسفانه برخی نفوذی‌ها طی چهار دهه اخیر دنبال انحراف انقلاب اسلامی و ارزش‌های این نظام الهی بودند.

وظیفه خطیر قوای سه‌گانه، شورای نگهبان،در حفظ انقلاب اسلامی

چه ارکانی از نظام وظیفه خطیر حفظ انقلاب را بر دوش دارند؟

مقام معظم رهبری با جدیت در حفظ انقلاب و استمرار نظام جمهوری اسلامی با رهبری عالمانه تلاش می‌کنند،امام خامنه‌‌ای(مدظله‌العالی) پیگیر عملیاتی شدن رهنمودها و تأکیدات امام راحل در سیستم مدیریت کشور هستند، تا تصویر غیر واقع‌بینانه نسبت به دستاوردهای انقلاب اسلامی اعمال نشود و دنبال جلوگیری از انحراف انقلاب اسلامی هستند و قوای سه‌گانه، شورای نگهبان و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعی نیز وظیفه مهمی در این رابطه دارند.

جهاد تبیین از سنگرهای حفظ انقلاب اسلامی

جهاد تبیین، چه نقشی در حفظ انقلاب اسلامی دارد؟

جهاد تبیین از سنگرهای حفظ انقلاب اسلامی برشمرد و با اشاره به اینکه رسانه‌های داخلی در راستای تحقق این راهبرد مهم در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن در جنگ ترکیبی باید یک راهبرد اساسی تدوین کنند، اجتهاد فردی تنها بستر لازم در این راستا نیست و باید یک راهبرد کلان طراحی و عملیاتی شود.

توافق ایران با عربستان، معادلات منطقه‌ای را به نفع جبهه مقاومت تغییر داد

در خصوص تأثیرات منطقه‌ای توافق جمهوری اسلامی ایران با عربستان سعودی به ویژه بر جبهه مقاومت نظرتان را بفرمایید.

توافق جمهوری اسلامی ایران با عربستان، معادلات منطقه‌ای را به نفع جبهه مقاومت تغییر داده است. از طرفی هم بسیاری از کشورهای عربی به این باور رسیدند که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی برای آنها سودی به همراه نخواهد داشت و آینده آنها را تضمین نمی‌کند.

توافق ایران با عربستان به انزوای سیاسی این رژیم غاصب کودک کش سرت داده است

توافق جمهوری اسلامی ایران با عربستان از سوی دیگر به انزوای سیاسی این رژیم غاصب کودک کش سرعت داده است و در چنین فضایی بسیاری از کشورهای عربی دنبال برقراری ارتباط با ایران هستند و برخی دیگر می‌خواهند دامنه این رقابت را تقویت کنند. سفر پادشاه عمان به کشورمان یکی از این نمونه هاست.

تمایل امارات و عربستان سعودی در ائتلاف دریایی با ایران برای بومی سازی امنیت خلیج فارس اقدام مهم و راهبردی در کاهش هژمونی امریکا در منطقه است.

اتفاقات اخیر در اراضی اشغالی زیر سایه بحران سیاسی داخلی نتیجه همگرایی ایران با اعراب منطقه است.

 

ت/2623

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها