خبرهای داغ:
براتی کارشناس مطالعات رژیم صهیونیستی گفت: توافق ایران با عربستان سعودی سواری رژیم صهیونیستی را بر موج عادی‌سازی روابط با ریاض را به حاشیه کشیده است.
کد خبر: ۹۵۱۸۷۶۳
|
۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵

روایت انزوای رژیم صهیونیستی با قلم توافق ایران با عربستان/ بازگشایی سفارت ایران در عربستان چه پیامد‌های ضد صهیوینستی در منطقه دارد؟ /امضای عضویت عربستان سعودی در باشگاه هسته‌ای جهان دست آمریکایی‌هاست

منصور براتی کارشناس مطالعات رژیم صهیونیستی در گفتگو با خبرگزاری بسیج در خصوص بازگشایی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض، بر تأثیرات مستقیم این رویداد مهم سیاسی بر جریان عادی‌سازی روابط برخی کشور‌های عربی منطقه با رژیم غاصب صهیونیستی، اظهار کرد: این توافق سواری رژیم صهیونیستی را بر موج عادی‌سازی به حاشیه کشیده است، ولی خیلی‌ها تأکید دارند که کاملاً این موج را از بین برده است.

کارشناس مطالعات رژیم صهیونیستی ایران هراسی را ابزار رژیم صهیونیستی برای استمرار این موج با کشور‌های عربی برشمرد و تصریح کرد: ایران هراسی، موتور محرکه رژیم کودک کش صهیونیستی برای ترساندن کشور‌های عربی از برقراری روابط با جمهوری اسلامی ایران با هدف جلو بردن سیاست تثبیت ناامنی در منطقه است.

فرمول ایران هراسی، زیر سایه توافق جمهوری اسلامی ایران با عربستان سعودی، تأثیر خود را از دست داده است

براتی با تأکید بر اینکه فرمول ایران هراسی، زیر سایه توافق جمهوری اسلامی ایران با عربستان سعودی، تا حد زیادی تأثیر خود را از دست داده است، اضافه کرد: رژیم صهیونیستی در ادامه هدایت این جریان در منطقه با مشکل جدی مواجه شده است.

کارشناس مطالعات رژیم صهیونیستی در خصوص سیاست هسته‌ای حاکمیت عربستان سعودی برای حضور در باشگاه هسته‌ای جهان، با اشاره به اینکه امضای عضویت عربستان سعودی در باشگاه هسته‌ای جهان و به اصطلاح هسته‌ای شدن این کشور دست آمریکایی‌هاست، گفت: عربستان در این مسیر با موانع زیادی مواجه است که به " عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی" به عنوان یکی از این موانع می‌توان اشاره کرد.

وی با اشاره‌ای هم به خبر تماس تلفنی بن سلمان با نتانیاهو در بستر عادی سازی در طرح برنامه هسته‌ای شدن غیر نظامی عربستان سعودی با رژیم صهیونیستی از طریق آمریکا،  این درخواست عربستان را سیاست ماندن بر مدار عادی سازی روابط با این رژیم کودک کش دانست و گفت: طبق مصوبه کنگره آمریکا، دولت این کشور اجاره فروش تسلیحات و یا تجهیز کشور‌هایی که با رژیم غاصب صهیونیستی دارند را نمی‌دهد.

براتی با تأکید بر اینکه آمریکا دنبال حفظ برتری تسلیحاتی و امنیت رژیم صهیونیستی در منطقه است، اظهار داشت: قطعاً رژیم اشغالگر صهیونیستی با هسته‌ای شدن عربستان مخالفت خواهد کرد و چراغ سبز در این رابطه نشان نمی‌دهد.

ت/۲۶۲۳

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار