خبرهای داغ:
بسیج دانشجویی سدی بزرگ در مقابل اشغال محیط‌های دانشگاهی بود و جهاد دانشجویان بسیجی در سنگر مقابله با جنگ ترکیبی همانند جهاد رزمندگان اسلام در دفاع مقدس است.
کد خبر: ۹۵۱۸۸۸۶
|
۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰

کدام سازمان نقش اساسی در مقابله با اشغال محیط‌های دانشگاهی در میدان جنگ ترکیبی داشت؟

به گزارش خبرگزاری بسیج.حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در اجتماع پرشکوه، عظیم و پرشور مردم قدرشناس و وفادار در سی‌و‌چهارمین سالگرد رحلت امام خمینی(ره)، گسترش هزاران هسته مقاومت در مساجد و هیئت‌های سراسر کشور و برخاستن جوانان مدافع حرم و امنیت از آنها، وجود دانشجویان و طلبه‌های با بصیرت و استوار، فعالان سخت‌کوش جهاد تبیین و گروه‌های کمک مؤمنانه را نقاط امیدآفرین در حرکت پر افتخار ملت و جوانان با وجود انبوه لغزشگاه‌ها دانستند و افزودند: فعالان حوزوی و دانشگاهی و صاحبان جایگاههای اجتماعی و مورد توجه مردم، با رفع شبهات و خنثی کردن شیوه‌های بدخواهان برای بدبین کردن جوانان به مسئولان و به حرکت سیاسی و اقتصادی کشور و همچنین بدبین کردن افراد به یکدیگر،  در تقویت ایمان و امید مردم تلاش کنند.

ایشان، پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های علم و فناوری، زیرساخت‌های رو به رشد صنعتی و کشاورزی و حمل و نقل، تربیت نیروی انسانی، فعالیت‌های عمرانی در مناطق محروم و دوردست کشور، پیشرفت در سیاست بین‌المللی، عزت ملی و در اقتدار نظامی و دفاعی کشور را از جمله حقایق امیدبخش و نویددهنده آینده روشن خواندند و گفتند: دشمن می‌خواهد این حقایق از یاد برود و جوان ایرانی از آنها مطلع نشود.

رهبر انقلاب با برشمردن برخی اقدامات عمیقاً خصمانه غربی‌ها در این اغتشاشات همچون آموزش صریح ساخت بمب دستی در رسانه‌های خارجی، ترویج شعارهای تجزیه‌طلبانه و حرکات مسلحانه، عکس یادگاری گرفتن سیاستمداران ارشد برخی دولت‌های غربی با مزدوران بظاهر ایرانی و شکنجه و به شهادت رساندن دانشجو و طلبه و عناصر انتظامی و بسیجی به دست پیاده‌نظام دشمن گفتند: آنها فکر می‌کردند کار جمهوری اسلامی تمام شده و می‌توانند ملت ایران را به خدمت اهداف خود بگیرند اما احمق‌ها باز هم اشتباه کردند و باز هم ملت ایران را نشناختند.

ایشان هوشیاری مردم در بی‌اعتنایی به فراخوان‌های بدخواهان ایران و نقش‌آفرینی متعهدانه جوانان در خیابانها و دانشگاهها از جمله وظیفه‌شناسی بسیج دانشجویی و بسیج اقشار را باعث ناکامی دشمن خواندند و در عین حال تأکید کردند: نقشه دشمن باطل شد اما این هشدار به همه داده شد که نباید از کید دشمن غفلت کرد.

بمناسبت بیانات ارزشمند امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در حرم امام راحل در خصوص عملکرد اقشار بسیج به ویژه بسیج سازندگی و دانشجویی با محمدحسین رجبی دوانی پژوهشگر تاریخ اسلام به گفتگو نشستیم.

آنچه که پیش رو دارید حاصل این گفتگو است:

آشنایی با مؤلفه‌های حفظ انقلاب، از

رجبی دوانی_ بسیج شجره طیبه انقلاب اسلامی است که به فرمان تاریخی و ماندگار امام خمینی (ره) تأسیس شد، نهادی با نقش تمدنی عظیم و بی بدیل در تمدن‌های شناخته شده بشری است.

به جرأت می‌توان گفت بسیج و عملکرد آن همانند امتی است که پیامبر (ص) در دوران رسالت هنگام تأسیس دولت و پایه ریزی تمدن اسلامی را پدید آورد و آن را به عنوان الگوی سعادت به بشریت عرضه داشتند.

نقش اساسی بسیج در حفظ انقلاب و کشور

بسیج در دوران ۴۵ ساله عمر انقلاب اسلامی، نقش اساسی در حفظ کشور، ارزش‌های دینی و اخلاقی، حفظ تمامیت ارضی و رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار کشور ایفا کرده است، بسیج  به تنهایی می‌تواند کار یک دولت پر تلاش را انجام دهد و ظرفیت‌های گسترده بسیاری دارد.

اقدامات گروه‌های جهادی و جبهه انقلابی عملکرد بسیج است
کارنامه گروه‌های جهادی را در قالب بسیج سازندگی در مسیر محرومیت زدایی چطور مورد ارزیابی قرار می‌دهید؟

اقدامات گروه‌های جهادی و جبهه انقلابی عملکرد بسیج است، حرکت‌های گروه‌های جهادی خداپسندانه و منطبق بر سیره اهل بیت علیه السلام است که رسیدگی به وضع محرومین و رفع محرومیت‌ها بوده است و در حقیقت جبران کننده کوتاهی‌های دولت‌ها در رسیدگی به وضع مردم در مناطق کم برخوردار بوده است.

احساس مسئولیت در برخی دولت‌های قبل به مناطق محروم کم رنگ بوده است و بسیج سازندگی این خلاء‌ها را با شکل‌دهی گروه‌های جهادی پر کرده است.

بسیج دانشجویی سدی بزرگ در مقابل اشغال محیط‌های دانشگاهی

با وجود بیانات رهبر انقلاب در مورد نقش بسیج دانشجویی، عملکرد این سازمان در برخورد با اغتشاشات را چطور مورد ارزیایی قرار می‌دهید؟

مقام معظم رهبری از تلاش‌های بسیج دانشجویی در بیانات ارزشمند خود در سالروز ارتحال امام راحل تقدیر کردند. بسیج دانشجویی سدی بزرگ در مقابل اشغال محیط‌های دانشگاهی بود. در تهاجم فرهنگی گسترده، فتنه دشمنان خطرناک‌تر از جنگ هسته‌ای است این سد بزرگ(بسیج دانشجویی) در میدان خنثی سازی تهاجم دشمن در جنگ ترکیبی که محیط علمی کشور و سرمایه بزرگ ملی کشور این جوانان عزیز ما را هدف گیری کرده ایستاد.

جهاد دانشجویان بسیجی در سنگر مقابله با جنگ ترکیبی همانند جهاد رزمندگان اسلام در دفاع مقدس است

جهاد دانشجویان بسیجی در سنگر مقابله با جنگ ترکیبی همانند جهاد رزمندگان اسلام در دفاع مقدس است، زیرا امروز با دشمنی مبارزه می‌کنیم که با برخورداری از امپراطوری رسانه وارد شده است، مجاهدان این عرصه دانشجویان مؤمن و انقلابی هستند که یک تنه با وجود خیانت‌های برخی افراد، پرچم انقلاب را در مقابل ضد ارزش‌ها در محیط دانشگاه‌ها بر افراشته نگه داشتند.


بسیج دانشجویی شجاعانه در مقابل فتنه ایستاد
نمونه بارز آن مقابله با اغتشاشات بوده است، برخی نفوذی ها در جامه دانشجو با پیروی از ارازل و سلبریتی فراری تهی مغز، خود نما و خود فروش در محیط علمی به دنبال ایجاد اغتشاش بودند که بسیج دانشجویی مظلومانه و البته شجاعانه در مقابل این‌ها ایستادند.

 نگاه بسیج به کلام امام خامنه‌ای (مدظله العالی) است و گوش به فرمان رهبر انقلاب است؛ همانگونه که  با گذشت از همه چیز خود وارد میدان دفاع از انقلاب اسلامی می‌شد. هیأت ها، تشکل‌های مردمی و کانون‌های بسیج  با هوشیاری و بصیرتی که دارند، انقلاب اسلامی را در مقابل تهدیدات حفظ کردند.

دشمنان در اغتشاشات سال گذشته در صدد آسیب زدن به  بسیج و بسیجیان عزیز ما بودند و دیدیم بسیجیان مظلومی نظیر آرمان علی وردی و روح الله عجمیان و سایر شهدای عزیز مدافع امنیت چقدر مظلومانه به شهادت رسیدند.


جهاد تبیین از سنگرهای مهم حفظ انقلاب اسلامی است

جهاد تبیین مورد تأکید رهبر انقلاب، یکی از سنگرهای مهم حفظ انقلاب اسلامی است و باید در این میدان با بصیرت افزایی دستاوردهای انقلاب اسلامی را بیان کرد.

یکی از محورهای مهم جهاد تبیین در راستای حفظ انقلاب اسلامی  اردوهای پیشرفت است

یکی از محورهای مهم جهاد تبیین در راستای حفظ انقلاب اسلامی را می توان باز هم در بدنه بسیج به عنوان اردوهای پیشرفت جستجو کرد که تأثیر عمیقی در افزایش آگاهی قشر جوان نسبت به دستاوردهای انقلاب دارد.

دشمن به دنبال بیان وارونه دستاوردهای انقلاب در جنگ ترکیبی است و بهترین راه خنثی کردن این توطئه بیان پیشرفت های حوزه های مختلف کشور در تاریخ انقلاب اسلامی و قیاس آن با دوران ننگین رژیم پهروی خود فروخته ملعون است.

بهترین راه حفظ انقلاب حرکت در مسیر منویات و تلاش برای تحقق تأکیدات رهبر انقلاب در عرصه های مختلف برای گذر از گردنه مشکلات است.

ت/ ۲۶۲۳

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار