فرماندار خوی گفت: گروه‌های جهادی با همه توان در راستای کمک به زلزله زدگان وارد عمل شدند.
کد خبر: ۹۵۱۸۸۹۳
|
۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ ذبیح الله کاظمی ظهر چهارشنبه در دیدار با جمعی از جهادگران نیکوکاری شهید عبداللهی و قرارگاه جهادی امام رضا (ع) بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شهرستان جلفا و منطقه آزاد ارس با اشاره به حضور پرشور گروه‌های جهادی در راستای کمک به بازسازی مناطق زلزله‌زده و زلزله‌زدگان این شهرستان گفت: این کمک‌ها ستودنی است و ما قدردان زحمات اعضای این گروه‌ها هستیم.

وی ادامه داد: در کنار فعالیت‌های صورت گرفته از سوی دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان، گروه‌های جهادی هم با همه توان در راستای کمک به زلزله زدگان وارد عمل شدند.

کاظمی اضافه کرد: این گروه‌ها توانستند در حوزه آواربرداری و بازسازی مناطق زلزله‌زده به ویژه در حوزه مدارس شهری و روستایی، اقدامات بسیار قابل توجهی انجام دهند.

فرماندار خوی ادامه داد: دولت با همه توان در راستای کمک به زلزله زدگان در خوی پای کار آمده و با همراهی همه بخش‌ها، سعی در بازسازی هرچه سریع‌تر واحدهای مسکونی داریم تا پیش از آغاز فصل سرما، روند بازسازی تکمیل شود.

کاظمی با تاکید بر همراهی همه نهادها اظهار کرد: این همکاری موجب دلگرمی مردم منطقه شده و روند بازسازی را نیز به صورت روزافزون تسریع می‌بخشد.

جهادگران نیکوکاری شهید عبداللهی و قرارگاه امام رضا (ع) بسیج دانشجویی دانشگاه‌های جلفا و منطقه آزاد ارس شامل ۱۸ گروه با ۴۰۰ نیروی جهادی بودند که بازسازی و رنگ آمیزی ۳۰ باب مدرسه شهری و روستایی را بر عهده داشتند.

اجرای اقدامات بهداشتی و درمانی با تلاش پنج گروه شامل ویزیت پزشک متخصص و عمومی و اعطای داروی رایگان برای ۸۰۰ نفر و پخت روزانه ۱۴۰ هزار پرس غذا توسط چهار موکب از دیگر اقدامات این گروه جهادی بود.

زمین لرزه ۵.۹ ریشتری روز هشتم بهمن سال گذشته شهرستان خوی را لرزاند که موجب تخریب بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ واحد و چندین مدرسه در منطقه شد.

ارسال نظرات