جلسه هم اندیشی اعضای قرارگاه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی پیرامون موضوع جمعیت و پایداری خانواده در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۱۸۹۲۲
|
۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ سردار علی محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام گفت: جلسه قرارگاه شهید سلیمانی در ارتباط با موضوع جمعیت و جوانی جمعیت و پایداری خانواده که یکی از دغدغه های مهم کشور عزیز ماست در سپاه استان تشکیل شد؛ زیرا جمعیت یکی از مؤلفه های قدرت هر کشوری است.

سردار اکبری افزود: بحث جمعیت جزء دغدغه های رهبر معظم انقلاب است و بحث پیری جمعیت بعنوان یکی از تهدیدات آینده کشور مطرح است؛ لذا قرارگاه شهید سلیمانی با محوریت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای اولین بار در سطح استان چهارمحال و بختیاری به ریاست نماینده محترم ولی فقیه در استان تشکیل شده است.

وی بااشاره به رویکرد مطالبه گری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج در بحث جوانی جمعیت، بر اهمیت اقناع سازی مردمی در این موضوع تأکید کرد و گفت:  سپاه با کمک نهادها و ارگانهای متعددی که برای بحث تشویق فرزندآوری مسئولیت دارند این دغدغه را با بحث اقناع سازی مردم و از طرفی پیگیری و مطالبه از مسئولین پیرامون قوانین بسیار خوبی که برای جوانی جمعیت و فرزندآوری مصوب مجلس شورای اسلامی است، پیگیری می کند.

سردار اکبری، بایادآوری اهمیت مطالبه گری پیرامون کم کاری بعضی دستگاه ها در راستای تحقق خواسته های بحق مردم در زمینه خدمات مصوب در قانون جوانی جمعیت و خانواده، اظهار کرد: رشد جمعیت در برخی از شهرستان های استان چهارمحال و بختیاری قابل قبول است و در بعضی از شهرستان ها متأسفانه شاهد پیری جمعیت هستیم، که این جمع و مسئولان شهرستانی که از طریق ارتباط تصویری با این جلسه در ارتباط بودند، همه متحد شدیم که به یاری خدا مطالبه گر حق مردم باشیم و به جوانی جمعیت بعنوان یکی از مؤلفه های بسیار مهم امنیت ملی کشور کمک کنیم.

گفتنی است؛ قرارگاه سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی در موضوع جمعیت و پایداری خانواده متشکل از کمیته های؛ بهداشت و درمان، تبیین و تبلیغ، اقتصادی و حمایتی، اجتماعی و قانونی، پایش،نظارت ،کنترل و ارزیابی می باشد که هدف آن؛ پایداری خانواده ، جوانی جمعیت و هدف گذاری دقیق برای دستیابی به نرخ جانشینی و رشد جمعیت است.

 شایان ذکر است دراین جلسه پس از اظهارات اعضا مقرر شد، مسئولین کلیه کمیته ها هر ماه اقدامات خود را در خصوص وظایف مندرج در طرح به سازمان بسیج جامعه پزشکی استان بعنوان مجری طرح ارسال نمایند تا در جلسات استانی قرارگاه شهید سلیمانی  و شورای فرهنگ عمومی مطرح و کاستی ها ، کمبود ها و مشکلات بررسی و در خصوص رفع آن ها برنامه ریزی شود.

 

ارسال نظرات