خبرهای داغ:
تبریز- مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران گفت: با افتتاح چهار طرح تراکتورسازی با حضور رئیس جمهور سالانه 46 میلیون دلار از خروج ارز از کشور جلوگیری و بیش از 9 میلیون دلار ارز نیز عاید کشور شود.
کد خبر: ۹۵۱۸۹۲۹
|
۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸

به گزارش  خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مصطفی وحید زاده افزود: برای بهره برداری از طرحهای تراکتورسازی نزدیک به 10 هزار میلیارد رالر سرمایه گذاری صورت گرفته که با اتمام این طرح ها در مجموع برای به یک هزار 300 نفر اشتغال ایجاد شده است.
وی طراحی و تولید تراکتور شالیزار برای اولین بار در کشور که کشاورزی را از وابستگی به تراکتورهای خارجی بی نیاز می کند و تکنولوژی آن در دست معدود کشورهایی مثل آمریکا، ژاپن، کره، هند و ... می باشد و ایران نیز با طراح و تولید ان در جمع این کشورهای قرار می گیرد، طراحی و تولید محور جلوی تراکتور سنگین که جلوگیری از خروج سالانه 1 میلیون دلار ارز از کشور و قطع وابستگی به خارج، راه اندازی خط تولید موتورهای صنعتی در تراکتورسازی که جلوگیری از خروج سالانه 30 میلیون دلار ارز از کشور و ارز آوری 4 میلیون دلاری از محل صادرات موتورهای صنعتی برای کشور را بدنبال خواهد داشت و ایجاد خط تولید و مونتاژ خودروهای تجاری جدید با ظرفیت 4 هزار دستگاه در تراکتورسازی را مجموعا 4 پروژه آماده تراکتورسازی برای بهره برداری با حضور رییس جمهور اعلام کرد.
وحیدزاده درباره قیمت بهای تمام شده محصولات داخلی سازی شده با نمونه های مشابه خارجی گفت: نسبت قيمت تمام شده داخلي به مشابه خارجي برای تراکتور شالیزار 63 درصد، موتورهای صنعتی 65 درصد و محورجلوی تراکتور سنگین 56 درصد می باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها