مسئول شعبه اردویی حوزه شهدای مدافع حرم در گفت‌وگویی ضمن تشریح اقدامات شعبه اردویی این حوزه، انسجام و وحدت رویه را عامل مهمی در ارتقای کمی و کیفی اردوها یاد کرد.
کد خبر: ۹۵۱۹۰۳۰
|
۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶

تشریح اقدامات اردویی حوزه شهدای مدافع حرم منطقه پردیسان قم

محمد عمرانی مسئول شعبه اردویی حوزه شهدای مدافع حرم پردیسان در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در قم، ضمن تشریح اقدامات شعبه اردویی، بیان داشت: حوزه مقاومت بسیج شهدای مدافع حرم در سال 1400 کسب عنوان فعال‌ترین حوزه در بخش اردویی با برگزاری هفت اردو در سطح حوزه با رویکرد آموزشی، فرهنگی و حلقات صالحین مختص به شورای حوزه و فرماندهان پایگاه تابعه حوزه در جشنواره مالک اشتر ناحیه امام حسن مجتبی(ع) بوده است.

عمرانی ادامه داد: شعبه اردویی در سال 1401 نزدیک بر ۹۰ اردو در سطح پایگاه‌ها با محوریت‌های آموزشی، تربیتی و فرهنگی، اجتماعی، تفریحی و جهادی و تربیت‌بدنی برای بسیجیان پایگاه و محلات با تأسی بر فرمایشات مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر اهمیت بالای این بخش تمامی اردوها حداقل نیم ساعت حلقات صالحین نموده است.

وی افزود: در سال گذشته جلساتی بارده‌های مافوق داشته‌ایم که مصوبات و مطالباتی داشته که بسیار مثمر ثمر بوده است. از اهم فعالیت‌هایی که در سال گذشته و این ایام داشتیم اعزام یک دستگاه اتوبوس به جنوب کشور در راستای تعمیم اردوی کشوری راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور، اعزام کاروان‌های زیارتی به مشهد مقدس، اعزام کاروان‌های زیارتی به استان کرمان،  دوره مدیر کاروانی در مجتمع تفریحی ولایت کنار سپاه استان و اعزام کاروان به مرقد امام راحل (ره) می‌توان اشاره نمود و در پایان سال تقدیر و تشکر از چهار پایگاه برتر از فعال‌ترین پایگاه‌ها درزمینهٔ اردویی صورت گرفته شد.

عمرانی عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین اموری که بشر از دیرباز به آن پرداخته است، افزایش آگاهی انسان و اهمیت ضرورت این فرآِیند است که سعی بر قانونمندی و هدفمندی می‌باشد.

به گفته وی، اردو نیز در حقیقت بخشی از جریان تعلیم و تربیت است که بسیجیان دور از فضای بسته و دور از مقررات و قوانین خاص بر اساس علاقه‌های خود به فعالیت‌های ویژه می‌پردازد. با برگزاری اردو در ابتدا می‌توانیم  کادر سازی کنیم و همچنین در این راستا موجب ترویج روحیه اجتماعی  فرد، کسب تجربه و مهارت‌های زندگی دسته‌جمعی و تقویت روحیه اعتمادبه‌نفس و فردی و درنهایت مسئولیت‌پذیری فرد می‌شود.

 

در ادامه عمرانی با تأکید بر اهمیت اردوی زیارتی راهیان نور اظهار داشت: هر اردویی در هرکجا که برگزار می‌شود قطع به‌یقین یکسری اهدافی را دنبال می‌کند. می‌دانیم گروهی که در راهی درست قدم برمی‌دارند باید افکارشان منسجم باشد تا به اهداف والایشان برسند این ویژگی را در راهیان نور می‌توان به‌وضوح مشاهده کرد.

به باور وی، آن‌ها هدفی مشترک دارند، می‌خواهند پیام و راه و رسم شهدا را به گوش همه جهانیان برسانند که مردان خدا به خاطر آبرو، شرف و ناموس از همه‌چیزشان گذشتند تا خدا و امام زمانشان از آن‌ها راضی باشد. مهم‌ترین اهداف سفر راهیان نور نیز علاوه بر زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدا و بیان ایثارگری و رشادت‌های دلاورانه‌ی آن‌ها، ادامه دادن راه آن پرستوهای عاشق است که با خون ‌خود، پیام غیرت و مردانگی و دفاع در برابر ناموس و وطن را به ما آموختند. در این سفر نورانی همه‌ی کسانی که به خواب غفلت رفته‌اند از خواب بیدار شده درمی‌یابند که امنیت و آرامش را مدیون خون پاک این شهیدان هستند.

وی با اشاره بر سخن حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای مدظله‌العالی درباره راهیان نور تصریح کرد: ملت ایران در دوره‌ی معاصر هر چه عظمت و عزت در دنیا دارد به برکت خون رزمندگانی است که در این سرزمین‌های خونین حضور یافتند و از جان و سلامت و جوانی خود را برای اسلام و برای ملت و میهنشان با نیت اخلاص گذشتند و تقدیم کردند. باید حماسه‌ی شگفت‌آور هشت سال دفاع مقدس که ملت ایران توانست با دست‌خالی و با توکل بر خدا در برابر یک تهاجم گسترده‌ی بین‌المللی بایستد و موفق و پیروز بیرون بیاید برای نسل جوان کنونی و نسل‌های آینده شناسانده شود تا آنان با شناخت عظمت و توانایی‌های این ملت، راه گذشتگان را بااحساس امید و عزت ادامه دهند.

انتهای پیام/ قنبری

ارسال نظرات
آخرین اخبار