نشست تخصصی ایلات و عشایر استان سمنان با حضور رییس سازمان بسیج عشایری کشور، مدیرکل امور عشایری استان سمنان و جمعی از سران ایلات و طوایف استان برگزار و راهکارهای حل مشکلات عشایر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۹۵۱۹۰۹۹
|
۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، سرهنگ احمد سعیدی، رئیس سازمان بسیج عشایری کشور در این همایش با اشاره به اهمیت نقش عشایر در عرصه های مختلف اظهار داشت:عشایر امروز نقش بی‌بدیلی در امنیت کشور دارند و این امنیت در عرصه امنیت ملی و دفاعی و چه در بحث امنیت غذایی و اقتصادی نمایان است و عشایر به عنوان تاریخ سازان این سرزمین و تجلی غیرت و میهن پرستی هستند.
همچنین سعیدی افزود: بزرگان عشایر باید دستاوردها، خدمات و برکات جمهوری اسلامی را برای مردم بازگو کنند، عشایر از نگاه نظام اسلامی دارای ارزش و اعتبار بوده و امامین انقلاب همواره از عشایر به عنوان یک ذخیره و قشر وفادار به نظام جمهوری اسلامی یاد کرده اند.
سعیدی از همه مسئولین به ویژه دستگاه های مرتبط با قشر عشایر درخواست کرد، در خدمت دهی به عشایر بنا به تاکید امامین انقلاب همت ورزیده و در کنار بسیج و سپاه که خود را خادم عشایر و همه ملت ایران می دانند، برای رفع مشکلات و موانع، انجام کمک های لازم را در دستور کار خود قرار دهند.
مسئول سازمان بسیج عشایری کشور در ادامه با تاکید بر اهمیت نقش عشایر در تامین گوشت،شیر و فرآورده های لبنی از برنامه ریزی برای عرضه خدمات تخصصی مورد نیاز عشایر خبر داد و گفت: موانع نقش آفرینی عشایر در این طرح مورد شناسایی قرار می گیرد و در تلاش هستیم تا ضریب تولید و بهره‌وری گوشت قرمز را در جامعه عشایری افزایش دهیم.
علی اصغر جلالی مدیر کل امور عشایری استان سمنان نیز در اين جلسه با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در راستای رفع مشکلات عشایر استان گفت:برنامه ریزی و اقدامات لازم برای تامین نهاده های دامی ، آبرسانی و مرمت جاده های عشایری در استان سمنان با قوت پیگیری می شود.
وی افزود: در سال جاری با وجود مشکلات خشکسالی فراوانی که استان سمنان دچار آن است ، بهترین آبرسانی بین کوچ،میان جاده ای و همچنین در استقرارگاه قشلاقی عشایر استان به انجام رسیده است و در سایر بخش ها نیز اقدامات و برنامه‌های اساسی برای حمایت از عشایر در دستور کار قرار دارد.
گفتنی است آیین رونمایی از کتاب"عشایر قومس گنجینه دانش بومی ایران " با موضوع عشایر استان سمنان از دیگر برنامه های شاخص در این همایش بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها