فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هیچ محدودیتی برای محرومیت زدایی در سپاه نداریم و فرمانده کل سپاه این مجوز را داده تا از همه امکانات سپاه در این زمینه استفاده شود.
کد خبر: ۹۵۱۹۱۰۸
|
۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۶

هیچ محدودیتی برای محرومیت زدایی در سپاه نداریم

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج، سردار سرتيپ پاسدار جمال‌الدين آبرومند در جلسه قرارگاه محرومیت زدایی سپاه در شهر یاسوج، وظیفه قرارگاه امام حسن (ع) را زدودن محرومیت از جامعه محرومان عنوان کرد و گفت: جامعه محروم شامل مددجویان کمیته امداد، بهزیستی، برخی رزمندگان و خانواده شهدای کمتر برخوردار است.
سردار آبرومند با اشاره به اینکه در این استان خانواده‌های محرومی به جزء مددجویان بهزیستی و کمیته امداد وجود دارد، ادامه داد: این سازمان‌ها به علت تکمیل ظرفیت شاید نتوانند به این اقشار خدماتی بدهند و لذا ما آمادگی داریم در این زمینه به این افراد خدمات بدهیم.
وی با بیان اینکه اگر در زمینه راه روستایی، آب و آبخیزداری همت شود، در مناطق کم برخوردار اشتغال ایجاد می شود، گفت: در نامه ای با استاندار خدمات دهی به حاشیه نشینان، سلامت، راه روستایی و آموزش و پرورش بررسی می شود.
سردار آبرومند با اشاره به اینکه این همه مواهب طبیعی در این استان که هر سانتی متر خاک آن قیمت دارد، افزود: شاید به هر دلیلی نتوانستیم از این مواهب طبیعی استفاده کنیم اما قرارگاه امام حسن (ع) با کمک مردم بخشی از فقر را رفع کرده و با تولید ثروت، سایر محرومیت‌ها به دست مردم رفع می‌شود.هیچ محدودیتی برای محرومیت زدایی در سپاه نداریموی ادامه داد: امیدواریم با توافقی که با استانداری کهگیلویه و بویراحمد انجام می‌دهیم تعدادی از روستا‌ها را هدف گذاری و ظرفیت‌ها را شناسایی کنیم و داستان مهاجرت را برمی گردانیم.
فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر بتوانیم مشکلات آب و جاده را در روستا‌ها رفع کنیم خیلی از مشکلات در شهر یاسوج و مناطق مختلف استان رفع می‌شود.
وی با بیان اینکه باید تمرکز استان بر روی ایجاد صنایع کوچک و متوسط در روستا‌ها باشد، افزود: ما آمادگی داریم تعدادی را روستای مولد را در این زمینه حمایت کنیم.
سردار آبرومند ادامه داد: امیداواریم بتوانیم مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد را در دوره ای دو و سه ساله رفع کنیم و این موضوع می‌تواند ما را به شاخص متوسط کشوری نزدیک‌تر کند.
وی با بیان اینکه قرارگاه محرومیت زدایی کشور خدمات و حمایت‌های خود را در اختیار سپاه این استان قرار می‌دهد، یادآور شد: سپاه استان نیز اعلام آمادگی کرده؛ چرا که ما برای رفع محرومیت هیچ منتی بر روی مردم نداریم، زیرا در دوران هشت سال دفاع مقدس محرومان به ما کمک کردیم و الان ما نیز وظیفه داریم به مردم کمک کنیم.

هیچ محدودیتی برای محرومیت زدایی در سپاه نداریم

۲۰ هزار نیازمند کهگیلویه و بویراحمد بدون مسکن

استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست گفت: امیداوریم با کمک قرارگاه محرومیت زدایی سپاه، بتوانیم مسکن برای محرومان بسازیم.

سیدعلی احمدزاده در جلسه قرارگاه محرومیت زدایی سپاه در شهر یاسوج افزود: برخی از روستا‌های ما در جاده مناطق سیلاب کلوار، زیلایی، تاکسیسه و لوداب از نعمت آب آشامیدنی و جاده محروم هستند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برخی روستا‌های دهستان دشت روم شامل ده مرادی و کوشک نیز در زمینه آب مشکل دارند، ادامه داد: در روستای پیچاب باشت نیز هنوز برخی روستا‌ها جاده ندارند.
وی مهمترین مشکل در شهرستان بهمئی را مربوط به منطقه پهنوک عنوان کرد و گفت: در شهرستان بهمئی به علت نبود آمبولانس برخی از جوان‌ها و حتی کودکان بر اثر عقرب گزیدگی جان خود را از دست دادند.
احمدزاده با اشاره به اینکه در بخش‌های دیشموک و چاروسا در زمینه آب، برق و جاده مشکل داریم افزود: این بخش‌ها در آینده به شهرستان تبدیل می‌شوند، اما هنوز این مشکلات پا برجا است.
استاندار یکی دیگر مشکلات مهم این استان را در حوزه بخش موگرمون لنده در حوزه آب و جاده عنوان کردو گفت: بحران جاده روستایی، آب و برق در بیشتر بخش‌ها و روستا‌های استان مردم را با مشکل مواجه کرده که انتظار می‌رود با ورود قرارگاه محرومیت زدایی سپاه این مشکلات رفع شود.

 

ارسال نظرات