خبرهای داغ:
تبریز- رئیس جمهور امیدواری را از جلوه های مهم در جامعه عنوان و بیان کرد: امید و ایمان از موضوعات مورد تاکید رهبر انقلاب است و دشمن نیز همیشه درصدد ناامید کردن مردم است.
کد خبر: ۹۵۱۹۱۱۳
|
۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جمع خبرنگاران افزود: تلاش دولت سیزدهم ایجاد  امید در جامعه با ارائه خدمات و اجرای اقداماتی است که نیاز مردم و جامعه است ولی اجرای ناتمام امور و طرح ها مردم را ناامید می کند.

وی ادامه داد: در دور اول سفرهای استانی نیازهای فوری را بررسی کردیم و کارهایی که باید اجرا می شد
خوشبختانه نیمی از آن طرح ها در سفر دوم  اجرا شده و نیمی دیگر نیز در حال اجراست.

حجت الاسلام رئسی با اشاره به بهره برداری از مسیر جدید راه اهن تبریز - تهران بهره برداری شد و انتقال آب  به میانه را از طرح های مهم این استان برشمرد و اضافه کرد: این طرح پس از ۲۰ سال بهره برداری شد و آب گوارا با اجرای ۴۹ کیلومتر خط و تصفیه خانه به میانه رسید.

ویبا بیان اینکه امروز تلاش برای بخش های مختلف استان و کار به سامان رساندن طرح ها ادامه داد، افزود: به بیش از ۲۰۰ روستای استان آبرسانی و گازرسانی شده است،

وی رفع بیکاری تحصیل کردگان را از دیگر اولویت های دولت خواند و تاکید کرد: هر چند برخی واحدهای تولیدی استان نیاز به کارگر دارند ولی در حوزه اشتغال تحصیل کرده ها نیاز به کار بیشتری است.

رئیس جمهور حضور مردم در اجتماعات دور روز این استان را نشانه  امیدواری مردم دانست و  از اصحاب رسانه خواستار تبیین شرایط موجود و ایجاد امید در مردم و کمک به دولت برای پیگیری امور مردم و طرح ها شد.

 

حجت الاسلام رئیسی در ادامه با اشاره به اهمیت تامین آب و برق صنایع و مراکز تولیدی به عنوان زیر ساخت اصلی آن ها، تظهار کرد: از آغاز کار دولت با ناترازی برق مواجه بودیم و در این مدت هفت هزار مگاوات برق تولید و به شبکه تزریق شد،

وی اضافه کرد: برنامه ریزی شده با جبران ناترازی تولید برق را نیز به ۱۲ هزار برسانیم و برق خانوادگی را از برق صنعتی جدا کنیم چراکه مسأله برق مهم بوده و ایجاد زیرساخت از اولویت هاست و برای رشد تولید زیرساخت های آن چون آب و برق تامین شوند.

حجت الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد: در آذربایجان‌شرقی یک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در هریس و یک نیروگاه هزار مگاواتی دیگر در دست اجراست تا برق مورد نیاز بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، تولید و البته خانگی تامین شود.

وی در خصوص نوسازی تجهیزات ماشین‌سازی تبریز نیز گفت: شرکت ماشین سازی جزو صنایع مادر کشور است و در زمان قوه قضاییه از آن بازدید داشتم و مشکلات جدی در حوزه خصوصی سازی داشت و امروز تولید آن از نظر کمی و کیفی ارتقا یافته و مهم ترین نکته روحیه کارکنان و دست اندرکاران آن است که از بحران خارج شده ولی تجهیزات آن باید نوسازی شود تا روند تولید ادامه یابد بنا آریم نوسازی عملیاتی و جذب نیرو ادامه یابد.

حجت الاسلام رئیسی در جواب سوالی درباره احیای دریاچه ارومیه هم گفت: برای احیای دریاچه ارومیه طرح جامعی داریم که کانی سیب یکی از آن هاست و اقدامات چند ضلعی بوده و با قوت ادامه خواهد داشت و مراحل بعدی آن سال آینده به بهره برداری می رسد.

امیدواری از جلوه های مهم در جامعه / اولویت دولت اتمام طرح های نیمه تمام

ارسال نظرات
پر بیننده ها