نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، ملکشاهی، سیروان، چرداول، هلیلان و چوار در مجلس شورای اسلامی گفت: دستور پرداخت ۲۷۷ میلیارد تومان از مطالبات روستا‌های عرب رودبار از سوی وزیر نیرو صادر شده است.
کد خبر: ۹۵۱۹۱۲۷
|
۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۶


به گزارش خبرگزاری بسیج، علی اکبر بسطامی در جمع مردم روستا‌های عرب رودبار (داربلوط و چم روته)، با اشاره به جلسات متعدد و دیدار‌های مختلف با مسئولان ارشد کشوری جهت پیگیری مشکلات منطقه عرب رودبار یادآور شد: رودخانه بزرگ سیمره به منشا خیر و آبادانی برای سایر استان‌ها تبدیل شده، ولی در منطقه عرب رودبار به دلیل بروز سیل، زمین‌های زراعی و مسکونی مردم به زیر آب رفته و معیشت مردم به خطر افتاده است و رفع مشکلات عدیده مردم این مناطق ضرورتی انکارناپذیر است.

وی افزود ۱۸۰ میلیارد تومان از مطالبات روستا‌های عرب رودبار پرداخت شده و در دیدار هشتم خردادماه سال‌جاری با محرابیان دستور واریز ۲۷۷ میلیارد تومان بعنوان باقیمانده مطالبات روستاییان از سوی وزیر نیرو صادر شده است.

نماینده ایلام افزایش سرعت عمل در تملک اراضی، جانمایی سایت جدید و ایجاد امکانات رفاهی در منطقه عرب رودبار را ضروری خواند و تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد، با همراهی استاندار ایلام و در سایه خدمات دولت کریمه، قصه پر غصه عرب رودبار، با رضایت‌مندی حداکثری مردم شریف این منطقه به سرانجام برسد.

به گزارش ایرنا، مردم روستا‌های پایین دست سد سیمره از ۱۵ سال پیش تا کنون، با توجه به لزوم تملک اراضی، مستحدثات و منازل مسکونی روستا‌های چم روته، داربلوط، چم جنگل، ظهیری، ورگچ و سیرکان از توابع شهرستان سیروان در استان ایلام و زیر آب رفتن برخی از زمین‌های کشاورزی خواستار پرداخت مطالبات خود در این حوزه بوده اند.

منطقه عرب رودبار در شهرستان سیروان دارای ۹ روستا است.

ارسال نظرات