خبرهای داغ:
اگر آیاتی را که در مورد خانواده و مودت در قرآن بیان شده است را در خانواده خود پیاده سازی کنیم مودت میان این خانواده افزایش می یابد .
کد خبر: ۹۵۱۹۱۹۱
|
۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج لنجان، حجه الاسلام مالکی امام جمعه محترم شهر ورنامخواست در کلاس اخلاق روز 20خردادماه 1402 ناحیه لنجان که در نماز خانه ناحیه برگزارشد تفاوت مودت و محبت گفت: مودت محبت قلبی که باید در ظاهر نشان داده شود و اگر فقط در دل باشد محبت است ولی باید بدانید که آن محبیت اگر در دل نباشد این مودت به وجود نمی آید و کار ساز نیست .

ایشان ادامه داد:  با توجه به اینکه مودت دو طرفه است اگر وقتی همسرمودت بورزد وطرف مقابل عکس العمل مناسب نشان ندهد باعث ضعیف شدن محبت می شود و اگر همچان به این محبت خود ادامه دهد در واقع ایثار کرده است .

امام جمعه شهر ورنامخواست گفت: زنان رکن اول اجتماع خانواده را تشکیل می دهد و آن جوهر اصلی خانواده است همانند یک ساختمان که ستون ملاک اصلی است زن هم در خانواده ملاک اصلی است اما نکته ای که هست قوام آن و حفاظت از آن توسط مرد صورت می گیرد و در قرآن نیز از مرد به عنوان قوام و قیم برای زنان یاد شده است .

مالکی در پایان در خصوص چگونگی ایجاد مودت گفت: اگر آیاتی را که در مورد خانواده و مودت در قرآن بیان شده است را بخوانیم و گرد آوری کنیم ودر خانواده خود پیاده سازی کنیم  این خانواده دچار مشکلات نمی شود و مودت میان این خانواده افزایش می یابد .

ارسال نظرات