یک کارشناس مذهبی با اشاره به اهمیت تقوا در عاقبت بخیری و داشتن زندگی آرام ولذت بخش، از بندگی خالصانه بعنوان مرحله اول تقوای الهی یاد کرد.
کد خبر: ۹۵۱۹۱۹۹
|
۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳

بندگی؛ مرحله اول تقوای الهی‌ست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم؛ حجت الاسلام روحی در هیئت هفتگی منتظران موعوددر مسجد امام حسن مجتبی(علیه السلام) طی سخنانی عنوان کرد: همه ما میدانیم که فرد با تقوا در نزد خداوند بسیار عزیز است،پس باید برای این که خداوند ما را بیشتر دوست داشته باشد تقوا داشته باشیم.

این کارشناس مذهبی اضافه کرد: امام صادق(علیه السلام) میفرماید اگر می خواهید تقوا داشته باشید باید ابتدا بنده باشید یک بنده واقعی.

وی ادامه داد: پس با توجه به این حدیث ابتدا باید بندگی کردن را بیاموزیم. یکی از راه هایی که ما را به بنده واقعی تبدیل می کند این است خود را مالک هیچ چیزی نداریم. همه چیز هایی که ما داریم امثال مال،جان،خانه و غیره همه این ها را خداوند به ما داده است و در نزد ما مانند امانت می باشد.

روحیاضافه کرد: اگر این طور باشیم می توانیم در راه خدا راحت تر انفاق کنیم زیرا چون می دانیم این مال برای ما نیست و خدا دوست دارد آنان را به نیازمند بدهیم؛ اگر اینطور باشیم بهتر میتوانیم امر به معروف کنیم زیرا میدانیم این آبروی را خدا به ما داده و دیگر نمی ترسیم که آبروی ما برود.

 

وی در پایان تصریح کرد: در نتیجه خود را صاحب مال هایی که خداوند به ما داده است ندانیم و پابند دنیا نباشیم تا بتوانیم در نزد خداوند متعال عزیز و عزتمند باشیم.

انتهای پیام/محمودی

ارسال نظرات
آخرین اخبار