معاون قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) از انعقاد قرارداد برای آبرسانی به 120 روستای باقی مانده استان چهارمحال و بختیاری خبرداد.
کد خبر: ۹۵۱۹۲۰۴
|
۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ سردار اباذری با اشاره به اینکه تعهدات قرارداد اول آبرسانی روستایی در چهارمحال و بختیاری تا پایان سال تکمیل می‌شود، گفت: در قرارداد دومی که امروز منعقد شد ۱۲۰ روستای باقی‌مانده در برنامه آبرسانی قرار گرفت.

معاون قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) از پیشرفت 55 درصدی پروژه های آبرسانی این قرارگاه در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: محرومیت‌زدایی از راه‌های روستایی، تامین آب شرب روستایی، ساخت مسکن محرومان و پروژه‌های آبخیزداری از برنامه‌های این قرارگاه است که در اقدام اول از سال گذشته تا کنون پروژه‌های آبرسانی روستایی در چهارمحال و بختیاری آغاز شده و پیشرفت ۵۵ درصدی را به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی(علیه السلام ) در دوران کرونا به فرمان رهبر معظم انقلاب با هدف رفع محرومیت و کمک به دولت برای فقرزدایی راه‌اندازی شد، افزود: این قرارگاه با حمایت آستان قدس رضوی، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، سپاه و بسیج فعالیت خود را با هدف کمک به افراد نیازمند تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و محرومان دهک‌های پایین جامعه آغاز کرد.

جانشین قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی نیروی زمینی سپاه نیز در این نشست اظهار داشت: امروز تفاهم‌نامه‌ای بین قرارگاه امام حسن مجتبی(علیه السلام) و کارگروه‌های استان چهارمحال و بختیاری منعقد شد که طی آن نقشه راه سه ساله در ۱۰ عرصه فعالیتی قرارگاه مشخص شد.

مجیدرضا حسین زاده با اشاره به ضرورت تامین آب آشامیدنی برای مردم، تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری اولین استانی است که در حوزه تامین آب مورد نیاز روستایی دومین قرارداد خود را با قرارگاه بسته است و بیش از نیمی از قرارداد اول تا به امروز انجام شده است.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام هم در حاشیه نشست امضای دومین قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی(علیه السلام ) برای آبرسانی به  روستاهای چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: توافق‌هایی برای آبرسانی ۱۲۰ روستای دیگر، راه روستایی، آبخیزداری، آبخوان‌داری، امنیت غذایی، اشتغالزایی و مسکن محرومان در قالب این قرارگاه انجام شد که تا سه سال آینده عملیاتی شود.

سردار علی‌محمد اکبری افزود: در این راستا ۱۵ هزار واحد مسکن محرومان در مناطق شهری و روستایی چهارمحال و بختیاری تا سه سال آینده احداث و تحویل متقاضیان واجد شرایط زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و محسنین (افرادی که زیرپوشش هیچ نهادی نیستند) خواهد شد.

وی یادآور شد: امید است با خدمات‌رسانی به محرومان و مناطق کمتربرخوردار به اهداف نظام و رهبر معظم انقلاب اسلامی دست یابیم.

ارسال نظرات