رئیس حوزه هنری استان مرکزی از آغاز نخستین جشنواره ملی عکس هویت در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۱۹۲۱۸
|
۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سالار جیریایی رئیس حوزه هنری استان مرکزی از فراخوان نخستین جشنواره ملی عکس هویت استان مرکزی خبر داد و گفت: به منظور استفاده از ظرفیت هنرمندان عکاس برای ثبت نمادهای هویتی استان از قبیل آیین ها، معماری، طبیعت، جریان زندگی و… و معرفی هر چه بیشتر شاخصه های فرهنگی، اجتماعی و هنری استان مرکزی، حوزه هنری با همکاری استانداری مرکزی اقدام به برگزاری نخستین جشنواره ملی عکس هویت کرده است.
وی ادامه داد: این رویداد در دو بخش اصلی با موضوع استان مرکزی و بخش جنبی با موضوع استان مرکزی قبل از سال ۱۳۶۰ در سطح ملی برگزار می شود.
جیریایی در ادامه با اشاره به اینکه هنرمندان تا ۱۰ تیرماه سال ۱۴۰۲ فرصت دارند آثار خود را از طریق سایت رسمی جشنواره به آدرس www.hoviatmkz.ir ارسال کنند، افزود: شرکت برای تمامی هنرمندان عکاس کشور در جشنواره آزاد است و هر هنرمند در بخش اصلی مجاز به ارسال حداکثر ۲۰ اثر به دبیرخانه و در بخش جنبی بدون محدودیت در تعداد اثر می تواند در جشنواره شرکت کند.
وی افزود: دبیرخانه جشنواره آمادگی اسکان تعداد معدودی از عکاسان خارج از استان را با هماهنگی دارد.
رئیس حوزه هنری استان مرکزی بیان کرد: هیات داوران این جشنواره با حضور محسن راستانی، علی اصغر داودآبادی فراهانی و فرهاد سلیمانی از داوران مطرح کشوری رشته عکاسی تشکیل شده است که به بررسی آثار ارسالی به این جشنواره خواهند پرداخت.
وی با تاکید بر اینکه دبیرخانه مجاز به استفاده از عکس ها در راستای اهداف فرهنگی با ذکر نام هنرمند است، خاطرنشان کرد: برای هر اثر راه یافته مبلغ ۳ میلیون ریال حق تالیف و برای سه اثر برگزیده به ترتیب مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال ، ۷۰ میلیون ریال و ۵۰ میلیون ریال جایزه نقدی و لوح تقدیر در نظر گرفته شده است و به ۵ نفر از هنرمندان عکاس که موفق به کسب عنوان شایسته تقدیر شده اند مبلغ ۱۰ میلیون ریال به همراه لوح تقدیر جشنواره اهدا می‌شود.

گفتنی است علاقمندان به شرکت در این جشنواره جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با آیدی @adminhoviat در پیام رسان ایتا و یا شماره تماس ۰۸۶۳۴۰۳۲۶۴۰ داخلی ۱۰۴ ارتباط بگیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات