خبرهای داغ:
معاون بین الملل سازمان بسیج مستضعفین گفت: بیش از نیمی از مطالب بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مربوط به مسائل و روابط بین الملل است که این نشان دهنده اهمیت این موضوع از نگاه رهبر معظم انقلاب دارد.
کد خبر: ۹۵۱۹۲۶۲
|
۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷

پژوهشگاه مطالعات روابط بین الملل سازمان بسیج مستضعفین افتتاح شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، محسن کاظمی امروز در مراسم افتتاحیه پژوهشگاه مطالعات روابط بین الملل سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران، جهان دو قطبی را تبدیل به جهان ۳ قطبی کرد و سپس از آن افول تدریجی جهان غرب را شاهد هستیم که همه این‌ها بدین معنی است که آینده از آن اسلام خواهد بود.

معاون بین الملل سازمان بسیج مستضعفین افزود: در انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) گام نخست را به خوبی برداشت و جهت و اهداف آن را به خوبی تبیین، و اعلام کردند هدف این انقلاب زمینه سازی برای ظهور امام زمان (عج) است.

وی گفت: امام در وصیت نامه الهی سیاسی خود به عنوان گامی دیگر برای پیشبرد انقلاب، به پیشرفت ها، موانع، نقائص و... اشاره کردند و فرمودند نگرانی من از نفوذ غرب گرا‌ها در انقلاب و انحراف آن است که جا دارد همه ما به این هشدار‌ها توجه لازم داشته باشیم.

کاظمی همچنین با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب که توسط رهبر معظم انقلاب صادر شد تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد محتوای این بیانیه مهم به مسائل و روابط بین الملل اشاره دارد که این موضوع نشان می‌دهد همانطور که حضرت امام خمینی به مسائل بین الملل توجه جدی داشتند رهبر انقلاب نیز به این موضوع توجه و اعتقاد جدی دارند.

وی گفت: وظیفه ما در گام دوم انقلاب و بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب، نشاندن ایمان و امید در دل مردم است که برای انجام این مهم، باید در ابتدا به علم و پژوهش توجه کرد.

معاون بین الملل سازمان بسیج افزود: دشمن در سال‌های گذشته حدود ۷۰۰ پژوهشکده، ضد انقلاب اسلامی ایجاد کرد و تخصصی و در امور مختلف، مشغول کار‌های پژوهشی شدند، اما در مقابل این میزان فعالیت، ما نتوانستیم فعال باشیم و به نوعی کوتاهی کرده ایم که باید برای رفع این مشکل، باید کوشاتر باشیم.

وی همچنین با اشاره به شکست اغتشاشات پائیز ۱۴۰۱ تصریح کرد: دشمنان انقلاب در این فتنه با تمام امکانات خود به جنگ نظام اسلامی آمدند، اما خوشبختانه شکست خوردند، اما از این شکست ما نباید دچار غرور شویم و باید صادقانه، بدون ترس، واهمه و ناامیدی به حرکت خود ادامه دهیم و پیام انقلاب را به دیگر ملت‌ها و جوامع برسانیم و بسیج باید در این مسیر قدم بزرگی بردارد.

معاون بین الملل سازمان بسیج مستضعفین همچنین افزود: پژوهشکده‌هایی از جمله پژوهشکده جهان اسلام، فلسطین، غرب و اروپا در آینده نزدیک زیرنظر پژوهشگاه روابط بین الملل آغاز بکار خواهد کرد.

محسن کاظمی در پایان سخنانش تاکید کرد: تا زنده ایم به دنبال تحقق آرمان‌های حضرت امام خمینی و رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای خواهیم بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها