رئیس دانشگاه یاسوج سرنوشت دانشجویان شرکت کننده در اغتشاشات اخیر این دانشگاه را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۵۱۹۳۱۴
|
۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج، بهادر کرمی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران گفت: دانشگاه یاسوج جزو دانشگاه های سفید در بحث اغتشاشات اخیر بود و تنها دو تا سه روز تجمعاتی دو تا سه ساعته ای برگزار شد. 

وی بیان کرد: برای کنترل کردن اغتشاشات در دانشگاه یاسوج از اهرم های انظباطی استفاده کردیم و در این زمینه موفق بودیم ضمن اینکه  برای برخی دانشجویان از شیوه تذکر در خوابگاه و تذکر به خانواده آنها استفاده شد.

وی افزود: به طور کلی در  اغتشاشات اخیر احکام اولیه بدوی برای ۳۷ دانشجو صادر شد که احکام ۳۵ نفر تعلیق و دو نفر دیگر نیز که در دانشگاه درگیری داشتند پس از طی مراحل احکام انظباطی به تحصیل برگشتند.

کرمی ابراز داشت: آمارهایی که در فضای مجازی و شبکه های خارجی از جمله بی بی سی و اینترنشنال از دستگیری ۳۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه یاسوج در اغتشاشات اخیر مخابره می شد کذب محض بود.

وی گفت: هیچ نیرویی از بیرون دانشگاه یاسوج برای کنترل اغتشاشات اخیر وارد دانشگاه نشد ودر این زمینه جا دارد از اعضای شورای تامین استان تقدیر کنم.

رئیس دانشگاه یاسوج در پاسخ به سوالی درباره رویکرد این دانشگاه در بحث عفاف و حجاب نیز پاسخ داد و گفت: دانشگاه محیطی است که در بحث عفاف و حجاب قوانین خاص خود را دارد و آیین نامه رعایت پوشش، الزامات را مشخص کرده است.

وی ابراز داشت : وزارت علوم آیین نامه رعایت عفاف و حجاب را به دانشگاه ها اعلام کرده و طبق شیوه نامه که مبتنی بر برخورد نرم هست باید عمل کنیم.

کرمی گفت: اگر در دانشگاه دانشجویی عفاف و حجاب را رعایت نکند در وهله اول وظیفه داریم تذکر دهیم و اگر عمل نکرد به حوزه دانشجویی برای مذاکره حضوری دعوت می شود و بار سوم موضوع از طریق پیامک به خانواده وی اطلاع رسانی خواهد شد و در آخر اگر این اقدامات بی نتیجه بود با خاطی برابر مقررات برخورد می شود.

وی گفت: هنوز به جز سه نفر به مرحله ای نرسیده است که بخواهیم دانشجویی را به کمیته انضباطی معرفی کنیم البته شاید تعدادی از دانشجویان تحت تاثیر فضای بیرون دانشگاه قرار گیرند و عفاف و حجاب را رعایت نکنند که باید تابع قوانین و مقررات باشند.

کرمی بیان کرد: پوشش در دانشگاه قابل قیاس با پوشش در بیرون دانشگاه نیست و مشکل آنجاست که دانشجو در دانشگاه رعایت می کند و بیرون دانشگاه تحت تاثیر برخی هیجانات رعایت نمی کند.

وی ابراز داشت : برخی از دانشجویان در دانشگاه و حتی خوابگاه های دانشجویی به افرادی که عفاف و حجاب را رعایت نمی کنند تذکر می دهند که این امر بیانگر این موضوع است که خود دانشجویان نیز در این زمینه دغدغه دارند.

 

 

ارسال نظرات