خبرهای داغ:
هلال احمر مسجدسلیمان به خانواده‌های متاثر از بالاآمدن آب سد گتوند در روستای تلخاب تاج الدین بخش عنبر مسجدسلیمان امدادرسانی کرد.
کد خبر: ۹۵۱۹۳۲۹
|
۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۷

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، رئیس جمعیت هلال احمر مسجدسلیمان گفت: پس از بالا آمدن سطح آب سد گتوند در روستای تلخاب تاج الدین بخش عنبر شهرستان مسجدسلیمان و باتوجه به وضعیت نامساعد این روستا، نیرو‌های امداد و نجات هلال احمر به منظور کمک رسانی به خانواده‌های گرفتار در آبگرفتگی به منطقه اعزام شدند.

 

پورآسترکی با بیان اینکه روستای تلخاب تاج الدین بخش عنبر از توابع این شهرستان واقع در حوزه پساب سد گتوند است، افزود: پس از ارزیابی خسارت‌های وارد شده بر اثر آبگرفتگی، اسکان اضطراری و توزیع اقلام امدادی و غذایی میان اهالی روستا انجام شد.  

 

به گفته مسئول حقوقی شرکت توسعه منابع آب نیروی ایران؛ قبل از آبگیری مخزن سد گتوند، در سال ۱۳۹۰ و ۱۳۹۲، هزینه ۲۸ واحد مسکونی پرداخت شد، اما بهای یک واحد مسکونی دارای سکنه به دلیل اختلاف در مالکیت پرداخت نشده است.

 

شهرام محتشم خانی اعلام کرد؛ پس از تخریب ساختمان‌های خریداری شده و اولین مرحله آبگیری مخزن سد گتوند، تعدادی از افرادی که ساکن روستا نبودند، بدون دریافت مجوز قانونی از مراجع ذیصلاح اقدام به ساخت ساختمان در اراضی مخزن سد کردند که این اقدام سازندگان را مغایر با موازین و مقررات قانونی و کاری علیه خودشان بوده و پرداخت هرگونه وجه برای ساخت و ساز‌های غیرمجاز مغایر با قوانین و مقررات است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها