نهضت روایتگری یکی از روش‌های بهره‌برداری از گنج دفاع مقدس و همان جهاد تببین عظیم است

مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه دشتستان از برگزاری اولین کارگاه آموزشی روایتگری دفاع مقدس، خواهر و برادر در شهرستان دشتستان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۱۹۳۳۰
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۵

نهضت روایتگری یکی از روش‌های بهره‌برداری از گنج دفاع مقدس و همان جهاد تببین عظیم است

به گزارش خبرگزاری بسیج دشتستان: سرهنگ پاسدار سیدمحمد جواد مهدوی مرتضوی مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه دشتستان بابیان اینکه نهضت روایتگری یکی از روش‌های بهره‌برداری از گنج دفاع مقدس و همان جهاد تببین عظیم است افزود: این دوره با هدف ترویج و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و تربیت راویان کاروان‌های راهیان نور دانش آموزی و عمومی توسط مرکز حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس دشتستان برگزار شد.
سرهنگ پاسدار مهدوی مرتضوی مسئول این مرکز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که در رابطه با دفاع مقدس فرموده اند همان چیزی که هست را با بیان هنرمندانه بیان کنید، افزود: این کارگاه در راستای بیانات رهبر معظم انقلاب و آشنایی بیشتر افراد با این دوران و چگونگی روایتگری برگزار می شود.
وی افزود: یکی از ضرورت‌های مهم امروز در حوزه دفاع مقدس جلوگیری از تحریف و تلاش برای زنده ماندن این فرهنگ ارزشی است که همه در قبال این مهم مسئول هستیم و باید به‌درستی نقش خود را ایفا کنیم.

نهضت روایتگری یکی از روش‌های بهره‌برداری از گنج دفاع مقدس و همان جهاد تببین عظیم است

مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه دشتستان ، دفاع مقدس را هویت جاری ملت ایران و نظام اسلامی دانست و بیان کرد: جهاد تبیین پادزهر جنگ شناختی دشمنان است، تقویت نهضت خاطره گویی دفاع مقدس در راستای تحقق جهاد تبیین امری ضروری است و باید به آن توجه ویژه شود.
وی (ع) اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران از ابتدا تا کنون دستاوردهای عظیمی داشته است که دشمن در صدد کوچک شماردن این دستاوردهای عظیم است و ملت ایران به ویژه نسل جوان و نوجوان باید در این راستا هوشیار باشند،ایجاد خودباوری در نسل جوان جامعه با جهاد تبیین محقق خواهد شد و نسل جدید جامعه باید به باور مامی توانیم برسد که این مهم قطعا با فریضه تبیین محقق خواهد شد.
سرهنگ پاسدار مهدوی مرتضوی ادامه داد: روایتگری از حماسه های ایجاد شده در تاریخ اسلام همواره توانسته نقش مؤثری در انتقال و زنده نگه‌داشتن آن حماسه ایفا کند که نمونه بارز آن حضرت زینب(س) است که با روایت حماسی خود از واقعه عاشورا توانستند در زنده نگه‌داشتن مکتب حسینی نقش مهمی ایفا کنند.
وی خاطر نشان کرد: باید با استفاده از افرادمسلط دراین حوزه نهضت خاطره گویی با رویکرد جهاد تبیین محقق شود،بنابراین موضوع روایتگری و انتقال روایات دوران دفاع مقدس به نسل جوان از موضوعات مهم است که با استفاده از شیوه‌ها و روش‌های مختلف و اثرگذار به این روایتگری به ویزه در میان نسل جوان پرداخت.

نهضت روایتگری یکی از روش‌های بهره‌برداری از گنج دفاع مقدس و همان جهاد تببین عظیم است
مسول مرکز حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه دشتستان گفت: این کارگاه صبح شنبه 20 خردادماه ویژه برادران وبعدازظهر ویژه خواهران با موضوع آموزش و توجیه روایان و ارزیابی آنان در موضوعات شهید و شهادت، مناطق عملیاتی و راهیان نور برگزار شد.
در این دوره، 50 نفر از خواهران و برادران زیر نظر اساتید و مربیان مجرب سپاه و بسیج و یادگاران هشت سال دفاع مقدس با موضوع روایتگری دفاع مقدس در کاروان‌های راهیان نور آشنا شدند.
سرهنگ پاسدار مهدوی مرتضوی بیان داشت: نهضت روایتگری یکی از روش‌های بهره‌برداری از گنج دفاع مقدس و همان جهاد تببین عظیم است که با توجه به اهمیت این کار و ضرورت اثرگذاری آن آموزش تخصصی راویان از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار