خبرهای داغ:
استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد:

مراسم اربعین، مانور عظیم و نرم افزاری شیعیان جهان و جمهوری اسلامی ایران

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مراسم اربعین مانور عظیم و نرم افزاری شیعیان جهان و جمهوری اسلامی ایران است، بیان کرد: به خوبی نتوانسته‌ایم از این مانور معنوی،   پوشش رسانه‌ای مناسبی داشته باشیم.
کد خبر: ۹۵۱۹۵۰۵
|
۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، دکتر قناعت استاندار خراسان جنوبی در ستاد اربعین استان اظهار کرد: مردم خراسان جنوبی بسیار متدین، انقلابی و دوستدار اهل بیت (ع) می‌باشند و در برنامه‌های مذهبی به ویژه اربعین حسینی پیشتاز هستند.

وی با اشاره به اینکه نقاط قوت و ضعف مراسم اربعین سال گذشته را بررسی  کردیم تا امسال بتوانیم خدمت رسانی بهتری به زائران در سایت استقرار مواکب خراسان جنوبی در شهر کاظمین و مسیر نجف به کربلا داشته باشیم، افزود: انتظار است کمیته‌های نه گانه ستاد اربعین استان جلسات را مرتب برگزار کنند.

استاندار ادامه داد: باید تلاش کنیم در اربعین سال ۱۴۰۲ خدمت رسانی مناسب و بهتری از  سال گذشته برای زائران عتبات عالیات داشته باشیم.

قناعت با اشاره به بازدید سال گذشته سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق از مواکب ۱۹ استان مستقر در شهر کاظمین، بیان کرد: طبق اعلام سفیر ایران در عراق، بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد مواکب پذیرایی از زائران اربعین در شهر کاظمین متعلق به خراسان جنوبی است.

وی در ادامه تأکید کرد: هر چه هماهنگی اعضا و کمیته‌های ذیل ستاد ابعین استان بیشتر شود قطعاً خروجی و نتیجه کار هم بهتر خواهد بود.

استاندار با بیان اینکه زندگی دنیا و آخرت ما به امام حسین (ع) گره خورده، گفت: توفیقات نظام مقدس اسلامی و انقلاب به خاطر استفاده از دکترین حسینی است و دشمن هم دنبال این است که نقاط قوت را کمرنگ  و مشکلاتی ایجاد کند که مردم بی‌انگیزه شوند.

وی افزود:عشق و علاقه مردم به امام حسین (ع) احساس درونی بوده و به ویژه با گوشت و پوست مردم خراسان جنوبی عجین شده است.

قناعت افزود: وظیفه اداری و اجرایی و دینی و انقلاب ماست که نسبت به موضوع اربعین دقت و حساسیت داشته باشیم و خوشبختانه هر سال شیوه برگزاری مراسم اربعین نسبت به سال قبل بهتر است.

وی با اشاره به ۱۷۴ کامیونی که بدون چشمداشتی تجهیزات موکب‌های استان را به عراق منتقل و ۲ هزار خدمه‌ای که در این موکب‌ها به زائران حسینی خدمت رسانی می‌کنند، گفت: امسال قبل از آغاز ایام اربعین حسینی طی مراسمی از این‌ها قدردانی و مکاتباتی با ستاد مرکزی برای حل مشکلات اقتصادی آنان انجام خواهد شد.

استاندار بر پوشش رسانه‌ای مناسب و گسترده مراسم اربعین حسینی و خدمت رسانی مواکب خراسان جنوبی تأکید کرد.

قناعت متذکر شد: سال قبل به شکل یکپارچه و منسجم این کار انجام نشد، ولی انتظار است امسال رسانه‌های استان پای کار بیایند و برای پوشش رسانه‌ای بهتر این فضای خاص معنوی به عراق اعزام شوند.

انتهای‌ پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار