مربی تربیتی پایگاه حنانه قم:

موعظه و یاد خداوند متعال مایه حیات قلب است

کلاس نهج البلاغه با محوریت تربیت فرزند و با موضوع اهمیت موعظه و پند در جلوگیری از غفلت انسان در زندگی روزمره در پایگاه حنانه قم برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۱۹۵۵۰
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۲

موعظه و یاد خداوند متعال مایه حیات قلب است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، خانم نازکتبار مربی پایگاه حنانه درخصوص ضرورت و اهمیت موعظه عنوان کرد: حضرت علی علیه الاسلام در جایی به همین مناسبت فرموده‌اند که قلبت را با موعظه زنده نگهدار و با زهد بمیران. این سخن بدین معناست که اگر قلب انسان را همچون باغی پر گل و درخت تصور کنیم، در معرض موعظه قرار گرفتن و مورد تذکر واقع شدن در مجالس و اماکن مذهبی، گل‌های این باغ را شاداب و زنده می‌کند و برای از بین بردن علف‌های هرز این باغ نیز باید از توجه بیش از حد به دنیا خودداری کرد و این به معنای پشت کردن به دنیا نیست بلکه باید مراقب بود تا دچار آسیب‌های دنیا طلبی نشویم.

وی خاطر نشان کرد: اگر انسان همواره به یاد خداوند باشد می‌تواند به یقین و اطمینان قلبی برسد، مثلاً با خواندن دعای جوشن کبیر و محدود نکردن آن تنها به شب‌های قدر، می‌توانیم به کمک بند بند این دعای شریف و با استعانت از نام‌های خداوند متعال به یقین برسیم، نام ستار العیوب که در این دعای شریف آمده است می‌تواند برای اهل یقین اثر تربیتی داشته باشد که از آن به تغافل یاد می‌شود که در برخورد با نوجوانان در سن بلوغ یا برخورد با اشتباهات همسر و اطرافیان می‌توان از آن بهره برد.

در پایان این جلسه با توجه به آیه ۲۶۹ سوره مبارکه بقره و مفهوم حکمت و راه‌های رسیدن به آن که جزء ودیعه‌ها و موهبت‌های الهی به بندگان است مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ غفوری

ارسال نظرات
آخرین اخبار