رئیس کل دادگستری استان قزوین در همایش آموزش آمرین به معروف؛

دستگاه قضا حامی آمرین به معروف و ناهیان از منکر است 

دستگاه قضا حامی آمرین به معروف و ناهیان از منکر است 
رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: آمرین به معروف با آموزش صحیح سعی در جذب حداکثری داشته باشند و برای اجرای قانون دستگاه قضا حامی آمرین به معروف است.
کد خبر: ۹۵۱۹۶۷۴
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱

 

قزوین_ به گزارش خبرنگار بسیج، علی شعبانی رئیس کل دادگستری استان قزوین در همایش آموزشی آمرین به معروف و نهی از منکر بانوان در حوزه عفاف و حجاب که به همت معاونت اجتماعی سپاه صاحب الامرعج در سالن اجتماعات حضرت زهرا(س) سپاه استان قزوین برگزار شد ضمن تاکید پایبندی مردم و مسئولان به قانون گفت: اگر همه دانشمندان و حقوقدان ها بخواهند قانونی وضع کنند که بر خلاف شرع مقدس اسلام باشد جامعه راه به جایی نخواهد برد و کیان خانواده و اجتماع را به باد خواهد داد.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی مسئولان نسبت به مسئله حجاب حساسیت زیادی ندارند و به اهمیت این مسئله پی نبردند علی رغم اینکه دشمنان در برخی از موارد نسبت به اجرای منویات رهبری از ما جلوتر هستند و با برنامه های مختلف برای تخریب حوزه عفاف و حجاب کار می کنند و در این خصوص به هیچ عنوان کوتاه نمی آیند.اگر فرامین امام انقلاب را سرلوحه کارخویش قرار دهیم رشد و شکوفایی حاصل می شودشام هر وقت جدی نگرفتیم آسیب های زیادی رل متحمل شدیم.

شعبانی افزود: رها شدگی فضای مجازی مدیریت جامعه رو به سمت آشوب و بحران و نامیدی برد اگر مدیریت فضای مجازی در دست مسئولان و قوانین حاکم بود اتفاقات سال گذشته هرگز رقم نمی خورد امروز بخش زیادی از آسیب های ما در حوزه عفاف و حجاب ناشی از رها شدگی فضای مجازی است.

وی تصریح کرد: با ساماندهی فضای مجازی درتولید محتوا و مسائل دیگر می توان آسیب ها را به حداقل برسانیم اگر در خصوص فضای مجازی تصمیم عاجل صورت نگیرد جامعه و فرهنگ کشور را با چالش های جدی در عرصه های مختلف همراه خواهد کرد. با جلسات مکرر پشت در های بسته چیزی حل نمی شود. 

رئیس کل دادگستری قزوین با اشاره به منویات رهبر انقلاب در بحث عفاف و حجاب گفت:رهبری فرمودند؛ در حوزه عفاف و حجاب دشمن با برنامه آمده است شما هم با برنامه پیش بروید جلسات مختلف با نهادها و نیروهای مردمی از یک طرف و برنامه ریزی برای مسئولان و مدیران از طرف دیگر با اقدامات هماهنگ می تواند در کنترل این بحران تاثیر گذار باشد.

رئیس کل دادگستری قزوین افزود: یک بخش کار تیمی و ترکیبی آمرین به معروف در کنار بسیج، سپاه و فراجا است که جهت حمایت از افرادی که به صورت مردمی شرکت دارند هرچند تکلیف قانونی ندارند اما بر اساس تکلیف شرعی در این ماجرا وارد شدن ما به عنوان دستگاه قضا بزرگترین کمکی که می توانیم بکنیم حمایت قانونی از آمرین به معروف است.

شعبانی تشریح کرد: به ۲۵ نفر از معاونین دادستانی و دادگستری استان ابلاغ کردیم هیئت تخلفات اداری را مجاب کردیم اگر فرد متصدی و مسئول به وظایف خود عمل نکرد وظیفه مردم تذکر لسانی و وظیفه مسئولان برخورد است.

وی با اشاره به پلمپ نمایشگاه بین المللی قزوین تصریح کرد: درخصوص نمایشگاههای بین المللی قزوین که مدیریت آن یک فرد انقلابی و دلسوز است چندین بار تذکر دادیم اما تلاش لازم صورت نگرفت لذا چاره‌ای جز پلمپ کردن نداشتیم پارک الغدیر نیز تذکر دادیم نتیجه نگرفتیم در نهایت منجر به پلمپ پارک الغدیر توسط دستگاه قضایی شد لذا مدیریت مجموعه مجبور شد یک نیروی کاری به خدمت بگیرد و از ورود افراد بی حجاب جلوگیری کند نباید هزینه و کسانی که سهل انگاری می کنند جامعه بپردازد.

رئیس کل دادگستری قزوین تشریح کرد: در هشت سال جنگ تحمیلی اگر حضور نیروهای مردمی نبود نمی‌توانستیم امنیت کشور را حفظ کنیم در سند تحول قضایی نیز به نقش مردم اشاره شده و نقش مردم در صلح سازش و شوراهای حل اختلاف باعث شده نیمی از پرونده ها با صلح و سازش به پایان برسد.

شعبانی گفت: در حوزه قضایی، فرهنگی و اقتصادی نمی‌توان نقش مردم را نادیده گرفت اگر از ظرفیت های مردمی استفاده شود برآیند کار و بازدهی آن در جهت رشد و تعالی کشور چند برابر خواهد شد.

 وی در پایان گفت: مسئولان و نهادهای اداری نیرو به اندازه کافی ندارند و نمی توانند در همه حوزه ها نیرو استخدام کنند مردم به عنوان بخشی موتور پیشران کارها همواره در رفع مشکلات کشور موثر بوده است. لذا عمل به منویات رهبر انقلاب در گرو تعامل مردم و نهادهای حاکمیتی در جهت اجرای قانون و شرع است.

 

انتهای پیام/۱۰۰۲

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار