مدیر کل صمت استان یزد گفت: استان یزد یک هزار و ۵۰۰ فروشنده پوشاک فعالیت دارند اما آمار تولید کننده پوشاک زیاد نیست و تولیدکنندگان نیاز به حمایت دولتی دارند.
کد خبر: ۹۵۱۹۹۸۱
|
۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، محمدکاظم صادقیان در نشست خبری کارگروه مد و لباس یزد با بیان اینکه برگزاری رویداد مد و لباس یزد زمینه‌ای برای تکمیل رنجیره ارزش پوشاک است، گفت: تکمیل زنجیره‌های ارزش در حوزه پوشاک می‌تواند موجب جهش صنعت ما شود.

وی ادامه داد: پوشاک زنجیره بسیار پیچیده‌ای دارد که بسیاری از کشور‌ها به خصوص کشور‌های شرق آسیا در این زمینه کار کرده‌اند، کشور‌های اروپایی در حوزه طراحی موفق هستند و کشوری مانند چین در حوزه تولید انبوه فعالیت دارد که بازار‌های کشور ما را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

مدیر کل اداره صنعت معدن تجارت استان یزد عنوان کرد: با وجود اقداماتی که در زمینه مبارزه با قاچاق انجام می‌گیرد، اما همچنان کالا و پوشاک قاچاق از مبادی مختلف وارد کشور می‌شود که صنعت پوشاک را دچار آسیب می‌کند و با خود فرهنگ و آداب و رسوم دیگر کشور‌ها را با خود به همراه دارد.

فعالیت یک هزار و ۵۰۰ فروشنده پوشاک در استان یزد

وی گفت: زنجیره پوشاک شامل تولید الیاف، نخ، پارچه، طراحی، دوخت، عرضه و خدمات پس از فروش است که در زمینه طراحی لباس خلأ زیادی داریم و با وجود اینکه استان یزد یک هزار و ۵۰۰ فروشنده پوشاک دارد، اما در این عرصه در استان یزد آمار تولید کننده پوشاک زیاد نیست و تولیدکنندگان نیاز به حمایت دولتی دارند.

صادقیان عنوان کرد: از ۳۵ نمایشگاه برگزاری شده در استان یزد ۱۴ نمایشگاه در حوزه فرهنگی بوده است و باید تلاش شود در حوزه پوشاک نیز با دعوت از هنرمندان زنجیره‌های این حوزه را تکمیل کنیم، دانش در این حوزه باید رشد پیدا کند و با بهم رسانی هنرمندان موجب مضاعف شدن انرژی و ارتقای هنر صنعت پوشاک شویم.

حضور بیش از ۶۵ برند مطرح کشوری در نمایشگاه مد و لباس یزد

سعید جام آبادی مجری نمایشگاه مد و لباس استان یزد نیز در این نشست با بیان اینکه دهمین نمایشگاه مد و لباس کشور در استان یزد برگزار می‌شود، گفت: این نمایشگاه از ۲۴ تا ۲۶ خرداد در مجتمع ستاره با راه‌اندازی ۱۰۰ غرفه و با حضور بیش از ۶۵ برند مطرح کشوری در حوزه مد و لباس برپا می‌شود.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه کیفیت تنوع لباس و پوشاک از جمله چادر، عبا و مانتو، روسری و ... با قیمت‌های مختلف برای سلایق مختلف عرضه می‌شود و طرح تعویض چادر کهنه با چادر نو نیز در این نمایشگاه انجام می‌شود.

جام‌آبادی با اشاره به طرح خرید اقساطی در این نمایشگاه افزود: بالغ بر پنج‌هزار دعوت نامه که پیوست آن ۱۲۵ هزار تومان بن تخفیف است در سطح استان توزیع شده است و همچنین خرید اقساطی از این نمایشگاه با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان نیز اجرایی می‌شود و بانک‌های عامل به دستگاه‌ها معرفی شدند و دستگاه‌هایی که قرار داد بستند مبلغ خرید در اقساط سه ماهه از حساب پرسنل آن‌ها کسر می‌شود.

پیش‌بینی بازدید ۳۰ هزار نفری از نمایشگاه مد و لباس یزد

وی عنوان کرد: بازدید ۳۰ هزار نفری از نمایشگاه در استان یزد پیش بینی شده است و علاقمندان می‌توانند صبح از ساعت ۱۱ تا ۱۴ و در عصر از ساعت ۱۷ تا ۲۲ از این نمایشگاه بازدید داشته باشند و کالا‌های مورد نیاز خود را خریداری کنند.

مجری نمایشگاه مد و لباس استان یزد یادآور شد: همایش بزرگ دختران یزد نیز همزمان با برپایی این نمایشگاه با حضور حجت‌الاسلام شهاب مرادی در روز ۲۴ خرداد ساعت ۱۹ برگزار می‌شود.

ارسال نظرات