خبرهای داغ:
تفاهم نامه استقرار واحد‌های بسیج دانش آموزی در مدارس غیر انتفاعی و هیئت امنایی،در ارتباط تصویری با مراکز استان‌ها اجرایی شد.
کد خبر: ۹۵۲۰۱۰۵
|
۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴

استقرار واحد‌های بسیج دانش آموزی در مدارس غیرانتفاعی
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، احمد محمودزاده معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در این مراسم گفت: مهمترین سرمایه کشور، نیرو و سرمایه انسانی است و تداوم آرمان‌ها و ماموریت‌های انقلاب با کمک و ظرفیت این نیرو انجام خواهد شد لذا باید همگان قدر آن را بدانیم.

استقرار واحد‌های بسیج دانش آموزی در مدارس غیرانتفاعی
وی با اشاره به اینکه پیشرفت و توسعه کشور در گروی توجه به موضوع خودسازی، جامعه سازی و در نهایت تمدن سازی می‌باشد تصریح کرد: تربیت بیش از ۱۶ میلیون دانش آموز فقط با کمک آموزش وپرورش انجام شدنی نیست لذا همه باید به کمک این وزارتخانه بشتابند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش همچنین گفت: استقرار واحد‌های بسیج دانش آموزی در مدارس غیرانتفاعی و هیات امنایی در گام نخست در مدارس بالای ۱۰۰ دانش آموز باید اجرایی شود.

وی افزود: از وظایف اصلی ما، کار‌های تربیتی، فرهنگی، آموزشی و پرورشی از جمله درموضوعاتی مانند خلاقیت پروری، الگو سازی و جریان سازی در مناسبت‌های خاص، مانند مراسم بزرگداشت روز ۱۳ آبان می‌باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: اردوی راهیان پیشرفت و راهیان نور را به خصوص برای افرادی که با انقلاب و نظام کمی زاویه دارند برگزار کنید تا با آشنائی آن‌ها با دستاورد‌های انقلاب، زمینه جذب ان‌ها فراهم شود.

وی همچنین تصریح کرد: در این تفاهم نامه، ۸ وظیفه به عهده سازمان بسیج دانش آموزی و ۸ وظیفه هم به عهده سازمان مدارس و مراکزغیردولتی قرار داده شده است.

محمود زاده همچنین گفت: از این به بعد، قسمتی از بودجه ما به موضوع بسیج دانش آموزی و با هدف گسترش برنامه‌های فرهنگی، تربیتی و پرورشی تخصیص داده خواهد شد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش همچنین تشکیل کارگروه مشترک بین سازمان بسیج دانش آموزی و سازمان مدارس و مراکز غیردولتی را برای پیشبرد طرح استقرار واحد‌های دبسیج دانش اموزی درمدارس و رفع موانع احتمالی آن خواستار شد.


استقرار واحد‌های بسیج دانش آموزی در مدارس غیرانتفاعی
سردار مجتبی باستان، مسئول سازمان بسیج دانش آموزی کشور هم در این ارتباط تصویری که با واحد‌های استانی سازمان بسیج دانش آموزی و همچنین واحد‌های استانی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی برقرار شد گفت: مدارس و دانش آموزان لازم التوجه را در کانون کار‌های فرهنگی و پرورشی خود قرار دهید و آن‌ها را در اعزام به اردو‌های راهیان پیشرفت و راهیان نور در اولویت قرار دهید.

وی همچنین افزود: جلسات ماهانه‌ای را برای پیاده‌سازی این تفاهم و رفع مشکلات احتمالی آن برگزار کنید.

باستان تصریح کرد: واحد‌های بسیج دانش آموزی در همه مدارس می‌بایست راه اندازی شود، اما در گام نخست استقرار این واحد‌ها باید در ۶۰ تا ۷۰ درصد مدارس غیرانتفاعی اجرایی شود و انشاءالله تا سال ۱۴۰۳ واحد‌های بسیج دانش آموزی در همه مدارس غیر انتفاعی و هیات امنائی راه اندازی شود.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی کشور گفت: دانش آموزان مدارس غیرانتفاعی و هیات امنائی را در کانون توجه و برنامه ریزی خود قرار دهید و آن‌ها را در عزام به اردو‌های راهیان نورو راهیان پیشرفت و در طرح‌های تربیتی شهید عزیزاللهی که برای دانش آموزان پایه‌های چهارم پنجم و ششم ابتدایی است و همچنین درطرح شهید بهنام محمدی که برای دوره اول متوسطه و طرح شهید فهمیده که برای مقطع دوم متوسطه است تشویق کنید.

سردار باستان همچنین تصریح کرد: اگر مدارس، مکان خالی برای استقرار واحد‌های بسیج دانش آموزی ندارند می‌توانند حتی یک میز را به این موضوع تخصیص دهند تا استقرار این واحدها، با خلل مواجه نشود.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی کشور همچنین گفت: دشمن از دو ناحیه یعنی نوجوانان و جوانان و فضای مجازی به جنگ مردم ما امده است لذا باید توجه بیشتری به این بخش‌ها بکنیم تا از وقوع جنگ‌های ترکیبی - شناختی دشمن جلوگیری کنیم.

همچنین در این مراسم ۲۲ مطلب و پیشنهاد از جانب واحد‌های استانی بسیج دانش آموزی و واحد‌های استانی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، ارائه و بررسی شد.

پ ۸۹۹۱

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار