خبرهای داغ:
بقایی عنوان کرد

شهید چمران استادی در تراز انقلاب اسلامی/ فعالیت ۱۷ کانون بسیج اساتید در استان همدان

همدان-جانشین رئیس سازمان بسیج اساتید استان همدان بابیان اینکه شهید چمران بسیار خوش استعداد و خوش ذوقی بود،ایشان را استاد در تراز انقلاب اسلامی دانست وگفت: ایمان قوی و اخلاص از دیگر ویژگی‌های شاخص این شهید است.
کد خبر: ۹۵۲۰۱۳۳
|
۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ علی بقایی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون تشریح برنامه‌های هفته بسیج اساتید در همدان اظهار کرد: برنامه‌های هفته بسیج اساتید از ۲۶ خرداد مرداد ماه تا دوم تیرماه در همدان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳۱ خرداد ماه سالروز شهادت استاد اخلاق شهید مصطفی چمران به نام روز ملی اساتید در تقویم کشور نامگذاری شده است، عنوان کرد: این یک اقدامی ارزشمند بود و رسالتی برای جامعه علمی کشور ایجاد کرده است.

جانشین رئیس سازمان بسیج اساتید استان همدان به تبیین ویژگی‌های شخصیتی شهید مطصفی چمران پرداخت و بیان کرد: ویژگی‌های شهید چمران ویژگی‌های خاصی است که یک استاد بسیجی بتواند به عنوان الگوی خود داشته باشد.

وی با بیان اینکه شهید چمران بسیار فرد خوش استعداد و خوش ذوقی بود، ایشان را استاد در تراز انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: شجاع بودن، برخورداری از ایمان قوی، در کنار هم داشتن علم و ایمان، بی‌توجهی به نام و نان و اخلاص ایشان از دیگر ویژگی‌های شاخص این شهید است.


بقایی با تاکید اینکه شهید چمران در صحنه‌های مختلف حضور دائمی و اثربخش داشت، عنوان کرد: ایشان در شرایطی در لبنان، در شرایطی در آمریکا، در شرایطی در ایران و در شرایطی در پاوه بود و در هر عرصه‌ای که تکلیف شرعی برای او ایجاد می‌شد حضور پیدا می‌کرد.

وی در تبیین دیگر ویژگی‌های شاخص شهید چمران، بدون رودربایستی بودن ایشان را نیاز امروز جامعه و عرصه مدیریتی کشور دانست و گفت: شهید مطصفی چمران الگوی مورد نیاز جامعه است و یک استاد در همه عرصه‌های انقلاب باید الگوی خود را شهید چمران قرار دهد.

جانشین رئیس سازمان بسیج اساتید استان همدان به فلسفه تشکیل سازمان بسیج اساتید اشاره و عنوان کرد: این سازمان در سال ۱۳۷۲ تشکیل و به عنوان یک شجره طیبه دیگری در دل بسیج شکل گرفته و در کنار ۲۲ قشر بسیج امروز فعالیت می‌کند به طوری که وظیفه و حوزه فعالیت آن محدود به دانشگاه نیست و به کل جامعه بر می‌گردد.

وی به عضویت یک هزار و ۳۰۰ استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه در سازمان بسیج اساتید استان همدان اشاره و بیان کرد: این تعداد در ۱۷ کانون بسیج اساتید استان سازماندهی و در حال فعالیت هستند که طی سنوات آینده به دلیل کاهش دانشجو با آمایشی که وزرات علوم و دانشگاه آزاد اسلامی انجام می‌دهند تغییراتی در تعداد کانون‌های استان ایجاد خواهد شد.

بقایی در تشریح برنامه‌های هفته بسیج اساتید در استان همدان به برگزاری میزگرد‌هایی در موضوعات تخصصی بر اساس نظام مسائل استان همچون آب، مسکن، هوش مصنوعی و ... اشاره و تصریح کرد: این میزگرد‌ها به میزبانی رسانه‌ها برنامه‌ریزی شده که تاکنون سه برنامه اجرا و ۱۵ برنامه دیگر برگزار خواهد شد.

*حضور ۶۰۰ استاد بسیجی از همدان در همایش ملی ۳۰ هزار نفری بسیج اساتید

وی از برگزاری همایش ۳۰ هزار نفری اساتید سراسر کشور به صورت وبیناری در ۳۱ خرداد ماه خبر داد و بیان کرد: امسال در بیست و پنجمین سالروز تاسیس بسیج اساتید این اجتماع در سطح کشور برگزار می‌شود که  در استان همدان در پنج دانشگاه بوعلی، آزاد همدان، ملایر، شهید مفتح و مرکز آموزش عالی نهاوند همزمان برگزار و سهم استان همدان از ۳۰ هزار نفر، ۶۰۰ استاد بسیجی است.

جانشین رئیس سازمان بسیج اساتید استان همدان به سخنرانی ۲۵ عضور بسیجی هیئت علمی دانشگاه در خطبه‌های قبل از نماز جمعه به عنوان دیگر برنامه هفته بسیج اساتید اشاره و اظهار کرد: بازدید و تقدیر از اساتید که ویژگی‌های خاص علمی، اجتماعی و فرهنگی و یا به افتخار بازنشستگی نایل شده‌اند نیز در این هفته انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه حمایت از پایان‌نامه‌های دکتری، کارشناسی ارشد و پروژه‌ها در دستور کار قرار گرفته است، تاکید کرد: دیدار مسئولین عالی رتبه استان با اساتید بسیجی استان از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج اساتید در استان است که در این دیدار‌ها بر اساس ظرفیت‌های موجود اساتید و مسئولین، نقطه نظرات خود را در موضوعات مختلف مطرح خواهند کرد.

بقایی با تاکید بر اینکه حلقه‌های معرفتی و بصیرتی در طول سال و طی هفته بسیج اساتید در استان برگزار می‌شود، گفت: بازدید از مراکز تحقیقاتی، صنعتی و علمی نیز برای اساتید در نظر گرفته شده است که برخی از این بازدید‌ها منجر به عقد تفاهمنامه شده به طوری که دو نفر از اساتید ما با پارک هوافضا سپاه قرارداد منعقد کردند.

 

خبرنگار: طیبه یوسفی مظاهر

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار