معاون تولید شرکت ملی صنایع مس ایران؛

بزرگترین پروژه شیرین سازی در مجتمع مس سرچشمه/بی تاثیری تحریمها بر ضنعت مس

معاون تولید شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: بزرگ‌ترین‌ مگا پروژه شیرین‌سازی آب دریا و انتقال آب خلیج فارس به مجتمع انجام شده و مشکلی برای تامین آب و برق را نداریم.
کد خبر: ۹۵۲۰۱۴۰
|
۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، بهروز رحمتی معاون تولید شرکت ملی صنایع مس ایران بعد از ظهر امروز  در نشست خبری با اصحاب رسانه در مجتمع مس سرچشمه گفت: بیش از ۱۰۰ سال قبل اکتشاف معدن بود اما سال ۱۹۸۲ تولید در مجتمع مس سرچشمه آغاز شد.


معاون تولید شرکت ملی صنایع مس ایران ادامه داد: معدن امروز تاکنون ۶ میلیون تن مس خالص استخراج شده که بالغ بر ۵۰ میلیارد دلار برکت برای ایران داشته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: ۵۴ میلیون تن حجم ذخایر مس محتوای خالص ما است و در مجتمع فعلی تمام حلقه‌های زنجیره تولید فرایند مس را داریم.

رحمتی افزود:  به لحاظ ذخایر رتبه پنجم دنیا را داریم اما به لحاظ تولید ایران رتبه ۱۷ هم را دارد که میانگین فروش صنایع ملی مس ایران در دو سال گذشته حدود سه میلیارد دلار بوده است.

 

این مقام مسئول گفت: بزرگ‌ترین‌ مگا پروژه شیرین‌سازی آب دریا و انتقال آب خلیج فارس به مجتمع انجام شده و مشکلی برای تامین آب و برق را نداریم

 

رحمتی معاون تولید شرکت ملی صنایع مس ایران خاطر نشان کرد: در ۲ سال ونیم گذشته ۲ و نیم میلیارد دلار صادرات به کشورهای اروپایی و حاشیه خلیج فارس داشتیم، پس تحریم‌ها بر ما اثر نداشته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار