با همت کانون بسیج جامعه پزشکی زهک:

کارگاه آموزشی حجاب و عفاف در شبکه بهداشت و درمان زهک برگزار شد

با همت کانون بسیج جامعه پزشکی و ناحیه مقاومت بسیج سپاه زهک، کارگاه آموزشی تخصصی فرهنگی با موضوع حجاب و عفاف و راه‌های گسترش آن در جامعه در شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۲۰۳۱۳
|
۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از زهک، مسئول تعلیم و تربیت صالحین ناحیه مقاومت بسیج سپاه زهک در این کارگاه آموزشی از حجاب و عفاف بعنوان سدی محکم در برابر آسیب های اجتماعی به زنان و کانون خانواده یاد کرد.

حجت الاسلام جابر کول با اشاره به آیات قرآن، احادیث و روایات مختلف در زمینه حجاب و عفاف برای زنان و مردان در جوامع اسلامی خاطر نشان کرد: جایگاه رفیع زن در دین مقدس اسلام، بیانگر این واقعیت مهم است که بانوان در جامعه باید منزلت خود را با توجه به چهارچوب وظایف خود در بخش حجاب و عفاف، اخلاق و رفتار مناسب حفظ کنند تا سلامت فردی و اجتماعی اشان ارتقا یابد .

مسئول تعلیم و تربیت صالحین ناحیه سپاه زهک از دین اسلام بعنوان کامل ترین دین یاد کرد زیرا در این دین توصیه های لازم برای طی کردن افراد در مسیر یک زندگی هدفمند ، چکونگی انس با معبود ، کیفیت بخشی به امور مختلف زندگی، رشد و تعالی انسان در رسیدن به کمال و سعادت دنیوی و اخروی و ... وجود دارد .

وی تصریح کرد: حجاب و عفاف موجب تحکیم پیوند خانوادگی و سبب صمیمیت رابطه زوجین می گردد. داشتن حیاء برای کانون خانواده مفید است و هر چیزی که باعث سستی روابط زوجین و دلسردی آنان گردد برای زندگی خانوادگی زیانبار است و باید با آن مبارزه کرد .

 کول یادآور شد: برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در ابتدا باید از کانون خانواده شروع کرد زیرا فرزندان اولین درس های زندگی ،نحوه رفتار کردن و حتی نوع استفاده از کلمات را در خانه از مادران و پدران که آینه تربیتی - آموزشی آنان را تشکیل می دهند فرا می گیرند .

وی در خاتمه بر نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف در میان زنان جامعه اسلامی اشاره نمود .

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار