افتتاح نمایشگاه صنایع دستی و اقتصاد مقاومتی در هیرمند

نمایشگاه صنایع دستی و اقتصاد مقاومتی در فرمانداری شهرستان هیرمند با همکاری کلیه نهادها و ارگانها سطح شهرستان هیرمند افتتاح شد.
کد خبر: ۹۵۲۰۳۳۶
|
۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از هیرمند،نسیم روشن راه، فرمانده حوزه مقاومت بسیج حضرت فاطمه (س) اذعان داشت: این نمایشگاه با همكاری و مشاركت فرمانداری ، اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، بسیج جامعه زنان سپاه ، کتابخانه عمومی شهرستان ،کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شده است.

وی افزود:امروزه استکبار جهانی با ایران‌هراسی سعی دارد تا نگاه مردم دنیا را نسبت به ایران تغییر دهد اما وقتی نمایشگاهی در این سطح و برای اولین‌بار درمحل فرمانداری برگزار می‌شود نشان‌دهنده فرهنگ غنی و ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری شهرستان است.

نسیم روشن راه ،سوزن دوزی، سكه دوزی و حصیر بافی، خلك بافی، گلیم بافی، سیاه دوزی و خامه دوزی سیستان، لباس های محلی، تهیه کشک و آچار محلی را از جمله رشته های صنایع دستی فعال در شهرستان هیرمند عنوان كرد.

وی خاطر نشان كرد: برپایی این گونه نمایشگاهها كمك قابل توجه ای به معرفی کارآفرینان و برجسته كردن آثار و جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی كمتر شناخته شده شهرستان می كند تا مسئولین نیز در راستای حمایت از بانوان کارآفرین شهرستان هیرمند حمایت های موثر داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار