معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح های راهداری اربعین و زیرساخت های تردد زوار در استان ایلام خبر داد.
کد خبر: ۹۵۲۰۵۳۱
|
۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۷

داریوش امانی با حضور در ایلام با اشاره به وظایف این سازمان در ایام اربعین، اظهار کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ۲ مسئولیت نگهداشت و ارتقای امنیت راه‌ها و تسهیل تردد زائران، در مسیرهای منتهی به مرزها را در دست انجام دارد که در این راستا تمام تلاش خود را جهت سهولت در تردد زائران در ایام اربعین بکار خواهد بست.

وی افزود: با توجه به اینکه بیشترین تردد از مرز مهران خواهد بود، اقداماتی در خصوص افزایش تعداد گیت‌های اضطراری در پایانه مسافربری مهران و همچنین در دیگر پایانه ها برای مواقع ضروری در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بیان کرد: با توجه به آنکه اربعین حسینی تا چندین سال در فصل تابستان برگزار می شود، پیش‌بینی شده تا در پایانه‌های مرزی بخصوص مرز مهران برای مقابله با گرما تمهیداتی انجام شود، در این راستا ایجاد سایبان و مه‌پاش برای زوار در دستور کار قرار دارد.

معاون وزیر راه تاکید کرد: تلاش ما این است که از نقطه پیاده شدن مسافران از اتوبوس در مهران تا خروج کامل از مرز یک کریدور سرد ایجاد کرده تا تردد زائران به راحتی تردد کنند.

امانی با تاکید بر این‌که در اجرای تمامی پروژه ها و خدمات ارائه شده باید رضایت و رفاه حال زائران در اولویت قرار گیرد، گفت: امید است با برنامه ریزی‌های صورت ‌گرفته برای ارائه خدمات بهتر، امسال اربعین حسینی متفاوتی برای زائران آقاابا عبدالله الحسین رقم بخورد.

وی با بیان اینکه اعتبارات حوزه اربعین به موقع تزریق خواهد شد، گفت: اقدامات خوبی از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام در مسیرهای منتهی به مرز مهران انجام شده است، در این راستا اعتبارات لازم برای اجرای تمامی پروژه های اربعین حسینی به استان تزریق خواهد شد.

وی با بیان این‌که سال گذشته در این زمینه اقدامات خوبی انجام شد، افزود: طبق برنامه‌ریزی های صورت‌گرفته پروژه‌های ایمن‌سازی‌ محورهای منتهی به پایانه‌های مرزی مرتبط با اربعین حسینی از جمله نصب نیوجرسی، اجرای خط‌کشی، لکه‌گیری و روکش آسفالت، تعریض محورها تا قبل از ایام اربعین حسینی به بهره‌برداری می‌رسند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خاطرنشان کرد: بطور قطع این سازمان تا اربعین بسیاری از این طرح‌ها را تکمیل خواهد چرا که اولویت اصلی ما این است که زوار امام‌حسین( ع) با آرامش بتوانند به زیارت کربلای معلی مشرف شوند، کار کردن در این راه اجر دنیوی و اخروی دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار