سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن از مکان یابی بیش از یکهزار هکتار زمین برای ساخت شهرک در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: این استان با استفاده از شهرک سازی و مشارکت بخش خصوصی پیشرفت قابل توجهی در نهضت ملی مسکن دارد.
کد خبر: ۹۵۲۰۶۷۵
|
۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، ارسلان مالکی افزود: تامین زمین در این استان شرایط مناسبی دارد و با استفاده از روش های گوناگون از جمله الحاق اراضی به محدوده شهرها درآذرشهر و بستان آباد و شهرک سازی زمین مورد نیاز برای متقاضیان تا حد زیادی تامین شده است.

وی خاطرنشان کرد: آماده سازی ها بسیاری از سایت ها از جمله سایت 39هکتاری با ظرفیت 3هزار و 555واحد مسکونی با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شده و پروژه های شهر جدید سهند نیز در سفر به این استان افتتاح شد.

مالکی ادامه داد: یکی از اقدامات قابل توجه انجام شده در استان آذربایجان شرقی تامین زمین برای برخی از صنایع مثل مس سونگون به منظور ساخت مسکن کارگران و کارمندان است که در مراحل نهایی قرار دارد.

وی به رونق شهرک سازی در استان آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: چند نقطه در سراب، تبریز و ... برای احداث شهرک مکان یابی شده که مساحت آنها بیش از هزار هکتار است.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن تاکید کرد: در تامین زمین استان آذربایجان شرقی با چالش مواجه نیستیم و برای سایر متقاضیان نیز تامین زمین انجام میشود.

مالکی خاطرنشان کرد : تاکنون عملیات ساخت 22هزار واحد مسکونی در این استان آغاز شده و پیشرفت قابل توجهی را کسب کرده است.

وی گفت: فعالیت بخش زیادی از مساکن قبلی مسکن مهر و روستایی نیز آغاز شده که 11 هزار و 300 واحد آن افتتاح شد. سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن اظهار کرد: در شورای مسکن استان نیز طی سفری که به استان آذربایجان شرقی انجام شد، برخی موانع از جمله مباحث خدمات رسانی بررسی و پیگیری شد

ارسال نظرات