زنجان - فرمانده تیپ ۳۶ انصارالمهدی( عج) زنجان گفت: از ویژگی‌های بارز امام جواد (ع) باب الحوائج بودن آن حضرت است.
کد خبر: ۹۵۲۰۸۴۶
|
۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸

 

باب الحوائج بودن از ویژگیهای امام جواد (ع) استسردار محمدرضا عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج  زنجان ؛ با تسلیت شهادت امام جواد (ع) اظهار داشت:از ویژگی‌های بارز امام جواد (ع) باب الحوائج بودن آن حضرت است و جود و بخشش را می‌توان به عنوان مهمترین صفات آن حضرت نام برد.

فرمانده تیپ۳۶ انصارالمهدی( عج) بیان کرد: امام جواد (ع) نسبت به مردم به ویژه مستمندان عنایت و سخاوت خاصی داشت و سخاوتمندی او زبانزد خاص و عام بود.

وی با اشاره به احادیث ارزشمندی که از این امام بزرگوار به جا مانده، اضافه کرد: نصایح زیادی از ایشان به یادگار مانده که یکی از آن موارد، حدیث ارزشمندی از سخنان امام معصوم است که می‌فرمایند: مؤمن به سه خصلت محتاج است؛ توفیق از سوی خداوند، واعظی از درون خود و پذیرش از کسی که او را پند می‌دهد.

سردار عباسی ابراز داشت: از ویژگی‌های برجسته امام جواد (ع) پس از بُعد عبودیت و بندگی خداوند منان، بُعد رسیدن به امامت در دوران خردسالی بود که تعجب همگان به ویژه خلفای بنی عباس را برانگیخت.

وی ادامه داد: آن حضرت با وجود سن کم خود، از آنجا که علوم ائمه از ذات ربوبی نشأت گرفته است، توانستند در مقابل خلفای بنی عباس به خوبی مدیریت جامعه اسلامی را به عهده بگیرند و مردم را در طریق هدایت و رستگاری قرار داده و هدایت کنند.

فرمانده تیپ در پایان بیان کرد: در میان ائمه ایشان همچون جدشان امام کاظم (ع) باب الحوائج هستند به این معنا که برای برآورده شدن حاجتها در پیشگاه خداوند از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند که با توسل به ایشان می‌توان طلب حاجت کرد خصوصاً در زمینه مسائل مادی و معنوی و فرزند دار شدن امام رضا را به حق امام جواد (ع) قسم دهیم تا حاجت ما بر آورده شود.

ارسال نظرات