معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران:
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران از اهدای 1818 مورد کمک هزینه ازدواج به مددجویان تحت حمایت در سال 1401 خبر داد.
کد خبر: ۹۵۲۰۹۵۱
|
۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۱

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، جهانبخش مرادی با بیان اینکه کمک به امر ازدواج جوانان  و کمک به تحکیم خانواده های تحت حمایت یکی از رسالت‌های کمیته امداد است، افزود: ایجاد زمینه های لازم و تسهیل گری امور برای تحقق پیوندهای پایدار و موفق در جهت تقویت و تعالی ارزشی نهاد خانواده در راستای عمل به تأکیدات دین مبین اسلام و سنت حسنه رسول اکرم و منویات مقام معظم رهبری است.

وی اظهار کرد: درهمین راستا کمیته امداد نسبت به ارائه خدمات از جمله ارائه خدمات معوض و بلاعوض به زوجین برای تأمین حداقل های لازم زندگی از طریق کمک هزینه جهیزیه و هدیه ازدواج پسران اقدام می کند.

مرادی عنوان کرد: پرداخت وام ودیعه مسکن، امکان برقراری کمک معیشت دختران مورد حمایت تا شش ماه پس از پرداخت  کمک هزینه ازدواج، کمک های موردی، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، ارائه مشاوره های ازدواج، مهارت های زندگی، فرزندآوری، حل مشکلات، پیشگیری از طلاق، مشاوره شغلی و  کارآفرینی و کسب و کار مقدماتی برای هر یک از زوجین، و پیش بینی بسته های ویژه اشتغال زوجین از جمله خدمات این نهاد به زوجین تحت حمایت است.

معاون حمایت و سلامت خانواده  کمیته امداد استان تهران در ادامه با ارائه گزارشی از اقدامات این نهاد در جهت کمک به تأمین هزینه ازدواج مددجویان تحت حمایت در سال 1401، گفت: در سال 1401، 1818 مددجو از خدمات کمک هزینه ازدواج این نهاد در استان تهران با هزینه ای بالغ بر 35 میلیارد و 216 میلیون تومان بهره مند شده اند.

 

وی افزود: از این تعداد  1140 مورد کمک هزینه جهیزیه برای نوعروسان، 219 مورد ازدواج مجدد بانوان سرپرست خانوار و 459 مورد کمک هزینه ازدواج به فرزندان ذکور خانواده های تحت حمایت بوده است.

مرادی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری نیز 318 نوعروس تحت حمایت مدارک خود را جهت دریافت جهیزیه یا کمک هزینه مربوطه به این نهاد ارائه داده اند که در دهه ولایت جهیزیه آنان نیز تحویل خواهد شد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه کالاهای غیرنقدی ویژه نوعروسان تحت حمایت شامل یخچال، تلویزیون، ماشین لباسشویی، جاروبرقی و اجاق گاز  است، گفت: این لوازم از محل منابع کمیته امداد و مشارکت نیکوکاران تهیه می شود.

 

انتهای پیام

 

 

 

 

 

ارسال نظرات