به مناسبت سوم خرداد صورت گرفت

بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان زرند

کد خبر: ۹۵۲۱۰۴۵
|
۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، به مناسبت سوم خرداد سال روز حماسه آزاد سازی خرمشهر، جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های زرند بیانیه‌ای صادر نمودند، در این بیانیه آمده است:
سوم خردادماه یادآور رشادت‌ها، شهادت‌ها و فضیلت‌های جوانان و غیورمردان این سرزمین الهی است. فرزندانی که با مجاهدت خود پیروزی‌های شگرف الهی را برای امت اسلامی به ارمغان آوردند، سوم خرداد سال ۱۳۶۱ خرمشهر که پس از ۳۴ روز مقاومت مردمی به اشغال رژیم بعثی صهیونیستی صدام در آمده بود بعد از ۵۷۶ روز اشغال، آزاد شد و ایران از غرور این آزاد سازی سر از پا نمی‌شناخت. آری خدا آن وعده را نداد مگر آنکه به شما مژده فتح دهد و تا دل شما مطمئن شود؛ و فتح و پیروزی نصیب کسی نشود مگر از جانب خدای توانای دانا. (سوره آل‌عمران آیه ۱۲۶. رهبر کبیر انقلاب در اوج خداباوری و اخلاص، فرمود: "فتح خرمشهر فتح خاک نیست؛ فتح ارزش‌های اسلامی است؛ خرمشهر شهر لاله‌های خونین است؛ خرمشهر را خدا آزاد کرد".
ملت بزرگ ایران صفحه اقتدار سوم خرداد را به خط زر نوشت و اراده ایرانیان را به رخ جهانیان کشید و صلابت ملت فاتح خرمشهر را در صفحات زرین تاریخ به ثبت رساند.
ملت غیور ایران، یکپارچه سپر شد و تمام قد ایستاد تا به اذن الهی طعم شکست و خواری را به متجاوزان و ظالمان چشاند. پیروزی بزرگ اسلام در حماسه سرنوشت‌ساز سوم خرداد، جبهه کفر و استکبار را منفعل و مستاصل کرد و دشمن را از پیروزی بر ملت غیور ایران ناامید و مایوس ساخت.
واقعه افتخارآفرین سوم خرداد متعلق به همه نسل‌ها است و فرهنگ بسیجی دلاور مردان و دلاور زنان بود که این افتخار را آفرید. طبق سخنی از امام خمینی (ره) که می‌فرمایند: (اگر بر کشوری ندای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز شود، چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد گردید و الا هر لحظه باید منتظر حادثه باشیم.) تفاوت بسیج دیروز و بسیج امروز در این است که دیروز بسیج با تشکیل گروه نظامی از خاک وطن دفاع کرد و امروزجوانان بسیجی با پیشرفت در عرصه‌های علمی، نرم افزاری و فن آوری اعتلای ایران اسلامی را به ارمغان می‌آورند.
امروز یکایک ما ایرانیان با توکل به خدا و تبعیت از رهنمود‌های مقام معظم رهبری که رمز موفقیت امت ایران است در مقابل سلطه گری‌ها و توطئه‌های دشمنان خواهیم ایستاد تا بدانند که با تحریم، تهدید و جنگ نرم با حضور نیروی عظیم مردمی مثل همیشه شکست خواهند خورد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار