خبرهای داغ:
مسول دفتر نمایندگی در سپاه ناحیه کازرون گفت: در میان امامان شیعه، امام جواد (ع) جوان‌ترین امام در هنگام شهادت بود.
کد خبر: ۹۵۲۱۰۸۰
|
۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، حجت الاسلام رسول محمدی مسول دفتر نمایندگی در سپاه ناحیه کازرون در جمع پایوران رسمی و وظیفه ضمن عرض تسلیت شهادت امام جواد(ع) اظهار داشت: در میان امامان شیعه، امام جواد (ع) جوان‌ترین امام در هنگام شهادت بود.

وی ادامه داد: ارتباط امام جواد (ع) با شیعیان، بیشتر از طریق وکیلانش و به شکل نامه‌نگاری انجام می‌گرفت. در دوره امیامت او فرقه‌های اهل حدیث، زیدیه، واقفیه و غلات فعالیت داشتند. امام جواد (ع) شیعیان را از عقاید آنان آگاه می‌کرد و از نماز خواندن پشت سر آن‌ها نهی و غالیان را لعن می‌کرد.

حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: مناظرات علمی امام جواد (ع) با عالمان فرقه‌های اسلامی در مسائل کلامی، همچون جایگاه شیخین و مسئله‌های فقهی مانند حکم قطع کردن دست دزد و احکام حج، از مناظرات معروف امامان معصوم دانسته شده است که امروز مورد استفاده در احکام در حکومت اسلامی است.

وی بیان کرد: امام جواد (ع)، پس از شهادت امام رضا (ع) در سال ۲۰۳ق به امامت رسید مدت امامت او هفده سال بود که با خلافت دو تن از خلفای عباسی، مأمون عباسی و معتصم عباسی همزمان بود. حدود ۱۵ سال آن در خلافت مأمون (۱۹۳-۲۱۸ق) و ۲ سال در خلافت معتصم (۲۱۸-۲۲۷ق) سپری شد. با شهادت او در سال ۲۲۰ق، امامت به فرزندش امام هادی (ع) منتقل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار