خبرهای داغ:
برگزیده بخش ملی دومین دوسالانه جشنواره قصه گویی نهال امید؛

کودک با کمک محتوای قصه به تخیل خود ابعاد تازه ای می بخشد

کودک با کمک محتوای قصه به تخیل خود ابعاد تازه ای می بخشد
لیلا ابراهیمی قصه گوی استان قزوین در خصوص دومین جشنواره قصه‌گویی «نهال امید» گفت: قصه، کودک را سرگرم می کند، او را از درونش آگاه می کند و باعث رشد شخصیت او می شود، کودک با کمک محتوای قصه خود را تشریح می کند و به تخیل خود ابعاد تازه ای می بخشد.  
کد خبر: ۹۵۲۱۰۸۴
|
۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸

 

قزوین_ به گزارش بسیج، دومین دوسالانه جشنواره قصه‌گویی نهاد با عنوان «نهال امید» که از مردادماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد، پس از طی مراحل استانی و منطقه‌ای، به ایستگاه پایانی نزدیک می‌شود که در این دوره از مسابقات استان قزوین دو برگزیده منطقه ای داشت و با انصراف مینا عابدی، لیلا ابراهیمی دیگر برگزیده بخش ملی دومین دوسالانه ی جشنواره، در مرحله پایانی این مسابقات شرکت می کند.

لیلا ابراهیمی قصه گو راه یافته به مرحله نهایی جشنواره قصه گویی نهاد کتابخانه ها، در رابطه با برگزاری این جشنواره در گفتگو‌ با بسیج بیان کرد: جشنواره قصه گویی نهال امید با وجود اینکه کمی طولانی شد اما از کیفیت مطلوبی برخوردار بود که باید به برگزار کنندگان این دوره از جشنواره قصه گویی خسته نباشید گفت.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری این قبیل برنامه های فرهنگی در افزایش توانایی و مهارت های کتابداران اظهار داشت: فکر می کنم اگر این جشنواره را بتوان هر سال برگزار کرد، علاقه مندان و قصه گویان نیز با تسلط و مهارت بیشتری در آن حضور پیدا می کنند.

این قصه گوی مجرب استان قزوین تصریح کرد: به طور قطع برگزاری جشنواره قصه گویی و ایجاد فضای رقابت و تعامل قصه گوها با یکدیگر بر ارتقای مهارت های فردی و افزایش اعتماد به نفس فعالان در این عرصه می افزاید و موجب می شود از تجربیات یکدیگر استفاده کنند.

ابراهیمی ضمن اشاره به اقدام ارزشمند نهاد کتابخانه های عمومی کشور در اجرای جشنواره نهال امید، بیان داشت: این رویداد، اتفاق مهمی است زیرا سرمایه گذاری روی قصه و قصه گویی، سرمایه گذاری برای نسل آینده است.

وی ادامه داد: قصه، کودک را سرگرم می کند، او را از درونش آگاه می کند و باعث رشد شخصیت او می شود، کودک با کمک محتوای قصه خود را تشریح می کند و به تخیل خود ابعاد تازه ای می بخشد.

ابراهیمی تجربه شرکت در جشنواره قصه گویی نهال امید را لذت بخش عنوان کرد و گفت: حضور در جمع کتابداران کتابخانه های عمومی اتفاق خوبی بود و موجب شد بتوانیم تجربیات خود را در این زمینه با هم به اشتراک بگذاریم که شوق و استقبال گسترده همکاران کتابخانه ها از قصه های مطرح شده بیانگر نتیجه بخش بودن این رویداد بود.

گفتنی است لیلا ابراهیمی قصه گو و مربی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان قزوین با قصه "هزار بوسه پرپری" اثر: "کلر ژوبرت" نویسنده فرانسوی (موضوع: مهارت نه گفتن) در دومین دوسالانه جشنواره قصه گویی "نهال امید" شرکت کرده است.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها